A Ferrari aranykora a nyolcvanas években ezzel a ritka csodával indult, a 288 GTO egy nyers vázlat volt, aminek alapjaira később a Ferrari F40 is született. Összesen 272 darab készült, mivel akkoriban a versenycélok miatt 200 homologizációs darab legyártását várta el az FIA. Ezen felül a hetvenegynéhány 288 GTO az Angelli család, illetve maga Enzo Ferrari „osztogatós” készlete volt, amelyből a kiválasztottak, tűzhöz közel állók kaphattak csak. 

1,22 milliárd forintot fizettek egy Ferrariért Párizsban 1

Fotó: RM Sotheby’s

F114 kódú 2855 köbcentis, V8-as motorja kifejezetten a 288-ashoz készült, és a jobb teljesítmény, valamint a tartósság miatt IHI turbófeltöltőket kapott, az intercooler a Mahle Behrtől jött, a befecskendezésért pedig a Weber és a Magneti Marelli felelős. 400 lóerős teljesítményét 7000-es fordulaton adja le, 496 Nm nyomatéka pedig már 3800-tól megvan. 5 másodperces 100-as sprintjével és 304 km/órás végsebességével a korszak egyik leggyorsabb autója a Ferrari 288 GTO.

2021-re pedig már nem csak utcai versenygép, de kitűnő befektetés is. Akinek van, az (pár elvetemült milliárdostól eltekintve) vitrinben tárolja, nem gyűjti a kilométereket. Így lehet a közelmúltban, Párizsban elárverezett gyönyörű darabnak is mindössze 9599 kilométer az órájában.

1,22 milliárd forintot fizettek egy Ferrariért Párizsban 2 Klasszikus Rosso Corsa fényezés, Nero fekete bőrbelső, és egy szédítő árcédula: 3 464 375 euró, vagyis nagyjából 1 225 000 000 forint.

1,22 milliárd forintot fizettek egy Ferrariért Párizsban 3