Pár nappal azután, hogy bejelentették Lando Norris egészen 2025 végéig szóló szerződéshosszsabbítását – amit egyébként már 2021 májusában belengettek –, a McLaren pénteken, magyar idő szerint az esti órákban bemutatta 2022-es autóját, az MCL36-ost.
A sajtóhírek szerint búsás fizetéssel a wokingi együtteshez láncolt Norris és csapattársa, Daniel Ricciardo idei munkaeszköze alapjaiban megőrizte a papaya színt. Habár a csapatruházatról a napokban közzétett fényképek alapján lehetett arra számítani, hogy utóbbi színt a fekete fogja váltani, részben így is lett, míg a kéknek egy világosabb árnyalata jelent meg.
Igyekezett húzni az időt bemutatójával a Bruce McLaren nevével fémjelzett istálló, de ahogy az ilyenkor általában lenni szokott, már idő előtt kiszivárogtak az első képek a különböző közösségi platformokon:
Aquí en primicia el bólido de @McLarenF1 para la temporada 2022. Nueva arma para @LandoNorris y @danielricciardo llamada #MCL36#McLaren #mclarenF1#F1 pic.twitter.com/IVCFNAW0Dz
— Revista Autoextra (@Autoextragti) February 11, 2022
Zak Brown, a csapat vezérigazgatója a bemutatón elárulta, hogy az új autó festését részben azok a rajongói visszajelzések ihlették, melyek a tavalyi Monacói Nagydíjon használt, történelmi Gulf-dizájn kapcsán kaptak. „A rajongók szeretik, ha energiát közvetít a festés” – tette hozzá. Arra is kitért, hogy reméli, az MCL36 elég jó lesz ahhoz, hogy folytassák a felzárkózást az élmezőnyhöz.
A McLaren ráadásul nem egy, hanem kapásból három autót leplezett le, az online közvetített esemény keretében ugyanis Forma-1-es technikája mellett Extreme E- és IndyCar-autója is bemutatkozott, akárcsak a csapat e-sport-különítménye.
Negyedikként mutatta be 2022-es autóját a McLaren, de az idei leleplezések még a korábbi évek eseményeinél is vegyesebb érzéseket keltenek. Mivel a Liberty Media mellett a csapatok is arra törekednek, hogy minél később derüljenek ki részletek új konstrukcióikról, többségük inkább a Forma-1 tavaly nyáron bemutatott prototípusára húzza fel új vagy megszokott dizájnját.
A Haas nyitotta, majd a Red Bull és az Aston Martin folytatta a bemutatók sorát, de a három csapat közül csak Sebastian Vettelék új autója áll közel a valósághoz. Az előző idényben sereghajtó amerikai istálló kusza renderelt képei nehezen vehetők komolyan, eközben a regnáló világbajnok Max Verstappen új versenygépéről csak képletesen rántották le a leplet.
Legközelebb Valentin-napon, azaz február 14-én tartanak autó-, rosszabb esetben pedig festésbemutatót – hétfőn az AlphaTauri kerül sorra. A korábbi bemutatókról készült írásainkat itt gyűjtöttük össze.
Ezek a legfontosabb időpontok az F1 2022-es szezonja előtt
Még a csapatok zöme adós bemutatójával, vagy legalábbis valami ahhoz hasonlóval – az alábbi beosztás szerint:
- február 14., hétfő: AlphaTauri, AT03
- február 15., kedd: Williams, FW44
- február 17., csütörtök: Ferrari, F1-75
- február 18., péntek: Mercedes, W13
- február 21., hétfő: Alpine, A522
- február 27., vasárnap: Alfa Romeo, C42
Az előző idényhez képest többet, összesen hat napot tesztelhet a mezőny, tekintettel az érkező szabályváltozásokra, noha igyekeznek letagadni ezek jelentőségét. Annyira, hogy az első három tesztnapról sem élő képet, de még élő eredményközlést sem biztosítanak – csak a nap végi eredményekről tájékoztatnak majd, ellenben a második teszttel, Bahreinből ugyanis már jóval több információt biztosítanak.
Az előszezoni tesztek időpontjai a következők:
- február 23-25., csütörtök-szombat: nem hivatalos előszezoni teszt (Barcelona, Spanyolország)
- március 10-12., csütörtök-szombat: előszezoni teszt (Szahír, Bahrein)