A héten számos izgalmas dolog történt az autózás világában, amelyről érdemes volt beszámolni. Ha lemaradtál volna, most bepótolhatod, összeszedtük a hét legfontosabb cikkeit a Vezessről.
Elég érdekes jármű vezeti a rendőrség körözési listáját
Összesen 561 darab gépjárműre, ebből pedig 351 személyautóra adtak ki körözést tavaly – árulta el az ORFK. A KGST egykor olcsó motorja pedig előzi a világmárkákat a lopás ranglistán. Ha érdekel, hogy a te autód mennyire népszerű a legfrissebb lopási statisztikában, akkor kattints az alábbi képre, és olvasd el a teljes cikket.
Pontokat gyűjtöd?
Azt mindenki tudja, hogy ha vezetés közben szabálytalankodáson kapják, akkor jön a büntetés, és repülnek a tízezrekben mérhető bírságok. Azonban van még egy eszköz, ami alkalmas a gépjárművezetők jogkövető magatartásának erősítésére, illetve a közlekedés biztonságának javítására. Ez pedig a 2001. január 1-jén hatályba lépett közúti közlekedési előéleti pontrendszer, póriasabb nevén a büntetőpont-rendszer.
Tudod hány pontod van? És azt, hogy mikor vonják be miatta a jogosítványodat? Olvasd el teljes cikkünket a témában, nehogy meglepetést érjen!
A világ egy nagy „jelzőtáblakáosz”!
Ez a kreatív táblahalmaz elrepít csodaországba. Itthon nem sok ilyennel találkozunk, szóval igazi csemegét gyűjtöttünk össze nektek.
Három benzinkút zárt be
Az elmúlt héten a hatósági ár következtében három töltőállomás volt kénytelen bezárni és nem úgy tűnik, hogy megáll az üzemanyagok árának növekedése. Ez itthon jelenleg nem a vásárlókon, hanem a kutasokon csattan. Ha érdekel, hogy miért növekszik ilyen ütemben a olaj ára, olvad el az alábbi cikkünket:
Vezettük az új Daciát!
Kipróbáltuk a legolcsóbb nagycsaládos kombit, az öt és hét üléssel gyártott Dacia Joggert. Inkább egyszerű, strapabírónak ígérkező és könnyen tisztítható, semmint fényűző hely a Jogger utastere, de legelsősorban bődületesen tágas. Mindenütt érezni, hogy kétszer is meggondolták a tervezők, mire áldozzanak, de ami fontos, az megvalósult. Akárcsak a Clio vagy a Captur, a Jogger is a Renault-Nissan-Lada-Mitsubishi konszern CMF-B padlólemezére épül, de ennek hátsó modulját olyan nagyra nyújtották, amekkorára csak lehetett. Ha elolvasnád a teljes tesztet, kattints az alábbi képre:
Az Értékbecslő legújabb részében: BMW 320d
Ha BMW-t vennél használtan, előtte tegyél félre minél többet! Nem törvényszerű azonban, hogy rengeteget kelljen az autóra költeni, amit ez az E91-es használt BMW 320d igazol. A 2007-es autó óra szerint 235 900 kilométert futott addig a napig, amikor Varga Tibor és Szörényi András átvizsgálta és kipróbálta.