Hétfőn kora este a Nemzetközi Automobil Szövetség fontos, a 2022-es Forma-1-es szezont érintő közleményt adott ki, melynek középpontjában a pontrendszerek állnak. Kicsit részletesebben megnézve a közleményt azonban két részre lehet bontani az itt látottakat.
A fontosabb rész a sprinteket érinti:
hivatalossá vált, hogy idén is három szombati 100 km-es versenytávú futamot láthatunk Imolában, a Red Bull Ringen és Interlagosban.Ezeken a megmérettetéseken azonban már nemcsak az első három helyezett kap 3-2-1 pontot, hanem az első nyolc helyezett: a legjobb 8-at, a második hetet, a sor pedig a nyolcadik helyen egy ponttal ér véget. A szabályalkotók ezzel még több pilótát szeretnének motiválni, hogy küzdjenek az elérhető pontokért.
Az esemény neve mostantól csak sprint lesz az eddigi sprintkvalifikáció helyett, azonban a dolgot igazán azzal sikerült bonyolultabbá tenni, hogy a pole-pozíció tulajdonosa a pénteki, hagyományos lebonyolítású időmérő győztese és nem az, aki valójában az első helyről kezdi a vasárnapi nagydíjat. Utóbbi változtatással a Forma-1 eddigi 72 évének hagyományát törték meg.
A másik jelentős részt a tavalyi sosem volt Belga Nagydíjnak köszönhetjük, annak a futamnak, ahol úgy avattak győztest, hogy az eső miatt egyetlen métert sem haladtak a pilóták versenykörülmények között.
A friss változtatásoknak köszönhetően a jövőben már nem fognak hasonló helyzetben teljes értékű pontokat osztani, és a korábbi, a megtett távot érintő 50, illetve 75 százalékos szabálycsokron is módosítottak három új pontrendszer bevetésével. A fél pontok intézményét kivették a rendszerből, ehelyett ezt a táblázatot kell figyelni az olyan esetekhez hasonlókban, mint a spai:
Helyezés | Két körnél kevesebb versenytáv | 25% versenytávig | 25-50% versenytávig | 50-75% versenytávig | 75-100% versenytávig |
---|---|---|---|---|---|
1. | 0 pt | 6 pt | 13 pt | 19 pt | 25 pt |
2. | 0 pt | 4 pt | 10 pt | 14 pt | 18 pt |
3. | 0 pt | 3 pt | 8 pt | 12 pt | 15 pt |
4. | 0 pt | 2 pt | 6 pt | 9 pt | 12 pt |
5. | 0 pt | 1 pt | 5 pt | 8 pt | 10 pt |
6. | 0 pt | 0 pt | 4 pt | 6 pt | 8 pt |
7. | 0 pt | 0 pt | 3 pt | 5 pt | 6 pt |
8. | 0 pt | 0 pt | 2 pt | 3 pt | 4 pt |
9. | 0 pt | 0 pt | 1 pt | 2 pt | 2 pt |
10. | 0 pt | 0 pt | 0 pt | 1 pt | 1 pt |