A tavaly ősszel bemutatott Mercedes-Benz EQE 215 kW (292 LE) teljesítményű hajtáslánccal debütált; ennél jelentősen erősebbek a most leleplezett AMG kivitelek.
Az EQE 43 4MATIC 350 kilowattal (476 lóerő) indít, míg az EQE 53 4MATIC+ félelmetes 460 kW-ot (626 LE) kínál. A forgatónyomaték értéke 858, illetve 950 Nm. Ennél is erősebb az utóbbi verzió AMG Dynamic Plus csomagos kivitele: itt már 505 kW (687 LE) és kerek 1000 Nm szórakoztatja a vezetőt.
A kisebbik AMG-modell 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 210 km/óra. A nagyobbik releváns értékei 3,5 (3,3) mp, illetve 220 (240) km/óra, zárójelben a Dynamic Plus csomagos adatok. Mindkét modell kínál egyébként rajtautomatikát, valamint kétféle sportos és egy komfortos üzemmódot, továbbá 50%-ra csökkentett motorteljesítményt kínáló módust vizes, havas aszfaltra.
A nagyobb teljesítmény az energiafogyasztásra is rányomja a bélyegét: a belépővariáns akár 660 kilométeres WLTP-hatótávolsága helyett a gyengébbik AMG-modell 533, az erősebbik 518 kilométert bír egyhuzamban, elméletileg.
A 328 voltos akkumulátor nettó kapacitása 90,6 kWh, a rendszer csökkentett kobalttartalmú cellákból épül fel. Tölteni akár 170 kW-tal lehet az akkut, ilyenkor 15 perc alatt 180 kilométerre elegendő energiát tud felvenni az autó. Otthon 11 vagy 22 kW-tal tölthető, egyes piacokon pedig kétirányú energiaáramlás is megoldható, azaz az AMG EQE áramforrásként is használható, például egy otthon energiaellátására.
Az AMG-verziók is nagy hatásfokú regeneratív fékrendszert kaptak, amely akár 5 m/s2 negatív gyorsulást képes elérni, azaz lehetővé teszi az egypedálos vezetést. Természetesen mechanikus súrlódófék is van, méghozzá feljavított kivitelben, sőt, opcióként karbon-kerámia fékek is kérhetők.
A sportmodellek minden részletében áthangolt légrugózást kaptak, egyes futóműkomponenseket nagyobb teherbírású, átméretezett elemekre cseréltek.
A szabad hasmagasság eleve 15 mm-rel kisebb, mint a polgári EQE modelleken, de a karosszéria pillanatnyi magasságát automatikusan szabályozza a rendszer. Alapfelszerelés az aktív hátsókerék-kormányzás, míg a speciálisan programozott hanggenerátor révén az elengedhetetlen AMG-zajokról is gondoskodtak. Hanghatás kíséri a motorok „beindítását” és „leállítását”, de még a központi zárhoz és az irányjelzőkhöz is egyedi AMG-kattanást programoztak.
Az egész műszerfalat beborító Hyperscreen képernyő opciós, de ha már van, kérhető hozzá egy sor AMG-specifikus beállítás és funkció, például egy telemetriai program, amellyel versenypályán akár 80 különböző paramétert követhetünk nyomon folyamatosan.
Kattints ide, ha videón is megnéznéd a Mercedes elektromos sportszedánjait!