A Fiat Punto első generációja meghatározó látvány volt Európa városaiban a kilencvenes években. A népszerű kisautó orrában leginkább az 1,1 literes, 54 lóerős, központi injektoros blokkot találjuk, ami teljesen megfelelt a kor elvárásainak. Voltak erősebb kivitelek is, a legsportosabb Punto, a GT turbófeltöltővel felszerelt 1,4 literes motorja már 136 lóerőt adott le, ami bőven elég volt az egy tonna alatti tömeghez.
Viszont nem ez volt a legvadabb elképzelés a Punto alapjaira. A kis szériában sportos típusokat, raliautókat gyártó cég, a Maggiora tekerte maximumra a Fiat kisautóját. Nemes egyszerűséggel a forma alá hegesztették a Lancia Dedra Integrale technikáját.
Vagyis az egész hajtásláncot, méghozzá a Dedra padlólemezével együtt, ami így komoly változást hozott az autó arányaiban. Eleve hosszabb volt, ezért kapott agresszív, vaskos lökhárítókat elöl-hátul a Punto, de a 15 centiméterrel szélesebb nyomtáv is erős átalakításokat igényelt.
Így fért el a kétliteres, négyhengeres benzinmotor az orrban 163 lóerővel, ötfokozatú manuális váltóval és összkerékhajtással. A szélesített kerékjáratokban pedig 17-es felniken 205/45-ös abroncsok feszülnek.
Egyetlen prototípus készült, mivel a Fiat nem volt vevő a kis szériás gyártásra, így a vad Punto megmaradt egyedi darabnak, ami több alkalommal feltűnt már az online piactereken, legutóbb 34 millió forintnak megfelelő összeget kért érte aktuális tulajdonosa.