Tavaly 346 darab 16 tonna feletti elektromos teherautót adtak el Európában, ami 193%-os növekedésnek felel meg az IHS Markit piaci elemző cég szerint. A lendületes bővülés már csak azért is figyelemre méltó, mert 2021-ben nem éppen legszebb napjait élte ez az iparág: több piaci szereplőnek időről időre le kellett állítani a termelőegységeit a pandémia, illetve a félvezetők hiánya miatt.

Ha a dobogós helyeket nézzük, akkor elmondható, hogy Európában a legtöbb elektromos teherautót Svájcban (77 db), Norvégiában (56 db), Svédországban (47 db), Németországban (37 db) és Franciaországban (25 db)  helyezték üzembe. Érdekesség ugyanakkor, hogy hazánk is felkerült az „elektromos áruszállítás térképére” 7 darab e-kamionnal, illetve e-teherautóval. Ezzel olyan országokat előztünk meg, mint Ausztria (1 db), vagy Finnország (1 db).

A márkák szempontjából nézve a Volvo Trucks tekinthető elsőnek Európában, mintegy 42 százalékos piaci részesedéssel. Érdekesség, hogy a svéd gyártónak egyébként globálisan 2021-ben mintegy 1100 elektromos teherautóra futott be megrendelés. A cég ugyanis nemcsak az európai, hanem az észak-amerikai piacon is jelen van a VNR Electric nyerges vontatóval.

Az európai piacra jelenleg a Volvo a városi áruterítésre fejlesztett elektromos FL és FE modelleket gyártja sorozatban, de idén ősszel startolhat el a nehéz kategóriás FM, az FH, illetve az építőipari alkalmazásokra fejlesztett FMX modellek sorozatgyártása. Ezeknél az elérhető hatótáv az akkumulátor kapacitásától függően akár 300 kilométer is lehet.