Véget ért a nagy titkolózás a Forma-1-ben, február 23-án ugyanis elkezdődött a 2022-es szezon előtti tesztsorozat. Az idei évben a csapatok kétszer három napot kaptak autóik kipróbálására, a héten az első etap zajlik Barcelonában.
Vélhetően még a Spanyol Nagydíj helyszínén sem teríti ki mindenki legjobb lapjait, de innentől azok sem titkolhatják tovább autóik alapkinézetét, akik eddig a végletekig feszítették ezt a határt – közéjük tartozik a Red Bull is. Hoztunk is nektek egy csokor képet az új autókról. Galériánk – melyet az alábbi képre kattintva érhetsz el – a nap során bővülni fog, érdemes lesz visszanézni többször is.
A délelőtti első négy órában az egyetlen jelentősebb esemény Max Verstappen kiruccanása volt a kavicságyban, de ez csak egy rövid kitérő volt. Legjobban Charles Leclerc kezdett a Ferrarival, de a monacói ebéd előtti legjobb ideje is 4 másodperccel elmaradt Lewis Hamilton tavalyi barcelonai pole-pozíciós körétől. A maranellóiak nem csak gyorsak, megbízhatóak is voltak 80 megtett körrel, ezzel a Red Bull-lal együtt a legaktívabbak voltak. Nem indult jól a nap azonban az Alfa Romeónak, akik csak 9 kört tettek meg 4 óra alatt Robert Kubicával a volán mögött. Az istállónál a hírek szerint egy törött alkatrész késleltette a munkát, de több apró hibáról is beszámoltak a helyszíni források.
Délutánra a csapatok többségénél, szám szerint hatnál helycsere történt, csak Verstappen, Fernando Alonso (Alpine), Cunoda Juki (AlphaTauri) és Lando Norris (McLaren) vállaltak egész napos programot. Ebéd után sem szakadt meg a körözésben az Alfa Romeo, de azért Valtteri Bottas megtehetett néhány kört új munkaadója versenygépével. A délutánnak is volt egy vesztese, mégpedig a Haas, ahol a padlólemez sérülése hátráltatta Mick Schumacher körözését.
A legjobb kört Norris futotta, megelőzve a Ferrari párosát, Leclerc-t és Carlos Sainzot. Az időknek azonban ilyenkor még semmi jelentősége nincs: egyrészt különböző gumikeverékeket használnak a pilóták (Norris a C4, a két Ferrari a keményebb C3 jelűvel körözött), sokkal többet érnek a problémamentes mért körök – ezen a téren a Ferrari vitte a prímet. Megsüvegelendő az is, hogy egyszer sem került elő a piros zászló, egyetlen autó sem állt le a pályán.
Eredmények
Helyezés | Pilóta | Csapat | Köridő | Különbség | Megtett körök |
1. | Lando Norris | McLaren | 1:19,568 | 103 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:20,165 | +0,597 | 80 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:20,416 | +0,848 | 73 |
4. | George Russell | Mercedes | 1:20,784 | +1,216 | 77 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:20,929 | +1,361 | 50 |
6. | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1:21,276 | +1,708 | 52 |
7. | Cunoda Juki | AlphaTauri | 1:21,638 | +2,070 | 121 |
8. | Fernando Alonso | Alpine | 1:21,746 | +2,178 | 127 |
9. | Max Verstappen | Red Bull | 1:22,246 | +2,678 | 147 |
10. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 1:22,572 | +3,004 | 23 |
11. | Alexander Albon | Williams | 1:22,760 | +3,192 | 66 |
12. | Mick Schumacher | Haas | 1:22,926 | +3,358 | 23 |
13. | Lance Stroll | Williams | 1:23,327 | +3,759 | 67 |
14. | Nicholas Latifi | Aston Martin | 1:23,379 | +3,811 | 66 |
15. | Nyikita Mazepin | Haas | 1:24,505 | +4,937 | 20 |
16. | Robert Kubica | Alfa Romeo | 1:25,909 | +6,341 | 9 |