Szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe az e-autó-töltőberendezésekre vonatkozóan: az új szabványnak megfelelő töltők jobban tolerálják a környezeti változásokat, a hőingadozást, illetve nagyon szigorú teszteken kell átmenniük a por és víz, valamint a véletlen érintések elleni védelem kapcsán.
Így biztonságosabb és hatékonyabb használatot tesznek lehetővé. Az e-autók töltéséhez nagy teljesítményre képes elektromos hálózat kell, ha erre nem figyelnek, a vezetékek túlmelegedhetnek, ez pedig tűzveszélyes. Ennek megelőzését is szolgálja az új szabályozás – írta közleményében az energiamendzsmenttel és ipari automatizálási megoldásokkal foglalkozó Schneider Electric.
Egy friss előrejelzés szerint a következő bő egy évtizedben Európában több mint 60 millió töltőt kell majd telepíteni, és mintegy 115 milliárd eurós beruházásra lesz szükség az e-autózást kiszolgáló infrastruktúra fejlesztésére. A rövidzárlatok, a túlmelegedés és az áramütés elkerülése érdekében kulcsfontosságú az elektromos biztonság.
Ezt szem előtt tartva lépett életbe február 3-án az Európai Unió tagországaiban, valamint az Egyesült Királyságban, Izlandon, Norvégiában, Svájcban, Macedóniában, Szerbiában és Törökországban az új szabályozás. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ezekben az államokban csak olyan töltőberendezéseket lehet értékesíteni, amelyek megfelelnek az új előírásoknak. A piac már felkészült a szigorúbb műszaki elvárásokra.