Az első két naphoz képest bővelkedett látványos eseményekben az utolsó barcelonai tesztnap a Forma-1 idei első előszezoni tesztjén. Már a kora reggeli órák igen intenzívek voltak, az első bő 60 percben Fernando Alonso szolgáltatta a show-t: a spanyol járt a kavicságyban, az addigi leggyorsabb időt is megfutotta, majd kigyulladt alatta az Alpine. A látványos tüzet a csapat közleménye szerint egy szivárgás okozta a hidraulikai rendszerben. Problémájuk után már nem folytatták a körözést, a csapat a tervezettnél hamarabb csomagolhatott és indulhatott Bahrein felé, a következő teszt helyszínére.

Ez csak az első piros zászlós megszakítás volt négy óra alatt, délelőtt ötször lengették meg azt. A következőt Pierre Gasly okozta, aki kicsúszott a pályáról a középső szektorban, és összetörte az AlphaTaurit.

Alig pár perccel a pálya rendberakása után Csou Kuan-jü duplázott: az Alfa Romeo újonc kínaija egyszer a sóderbe ragadt, másodjára a pályán állt meg az autója.

Tűz, víz és baleset is volt az utolsó F1-es tesztnapon 2

Ekkor már majdnem eljött az ebédidő, de Sebastian Vettel előcsalogatta az ötödik piros zászlót is. A kormánykereket poroltóra kellett cserélnie, az Aston Martin lángra kapott olajszivárgás miatt. Ez a csapat tesztelésének végét is jelentette.

Tűz, víz és baleset is volt az utolsó F1-es tesztnapon 3

A délelőtt legjobbja egyébként George Russell volt, a három nap leggyorsabb körét megfutva került az élre a brit. Nem csak a leggyorsabb, a legszorgalmasabb is ő volt, 66 kört tett meg a Mercedesszel.

Délutánra megérkezett az „eső”: a Pirelli kérésére fellocsolták a pályát, és elérkezett a vizes aszfaltra alkalmas gumik tesztje. Nem volt végig vizes az aszfalt, csak körülbelül 90 percig. Ez lehetővé tette, hogy Lewis Hamilton az utolsó húsz percben még a csapattárs Russellénél is gyorsabb kört fusson, és megnyerje a napot, valamint az egész tesztet. Ebből azonban nem érdemes semmi komolyat leszűrni, már csak azért sem, mert csak ők használták a leglágyabb gumikat. Megtett távolság tekintetében viszont ma ők voltak a legjobbak, megelőzve a Ferrarit és a Red Bullt. A három nap összesített legjobbja a Ferrari volt, szám szerint 439 körrel.

A nap nagy vesztese a Haas: az immár főszponzor nélkül pályára lépő alakulatnál még a délelőtti órákban, Nyikita Mazepin edzésidejében találtak szivárgást. A problémát nem tudták megjavítani, így Mick Schumacher pályára sem léphetett délután, a csapat autója, a VF-22 csak 9 kört tett meg a nap során.

Tűz, víz és baleset is volt az utolsó F1-es tesztnapon 4

Eredmények

Helyezés Pilóta Csapat Köridő Megtett körök
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:19,138 89
2. George Russell Mercedes 1:19,233 66
3. Sergio Perez Red Bull 1:19,556 68
4. Max Verstappen Red Bull 1:19,756 59
5. Sebastian Vettel Aston Martin 1:19,824 48
6. Charles Leclerc Ferrari 1:19,831 44
7. Carlos Sainz Ferrari 1:20,072 86
8. Alexander Albon Williams 1:20,318 88
9. Nicholas Latifi Williams 1:20,699 13
10. Daniel Ricciardo McLaren 1:20,750 80
11. Lando Norris McLaren 1:20,827 52
12. Fernando Alonso Alpine 1:21,242 12
13. Csou Kuan-jü Alfa Romeo 1:21,939 41
14. Pierre Gasly AlphaTauri 1:22,469 40
15. Nyikita Mazepin Haas 1:26,229 9
16. Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:30,433 10

Legközelebb F1-es akciót Bahreinben láthatunk, március 10. és 12. között ott folytatódik a tesztidőszak. Utána onnan már el sem mennek a csapatok, ugyanis egy hétre rá Szahírban kezdődik a 2022-es Forma-1-es szezon.