A szárazföldön egyre komolyabb szabályozásokat vezetnek be a járművek károsanyag-kibocsátási értékeit illetően, de a levegőben még nagyon messze vagyunk ennek elérésétől. Legalábbis eddig ezt gondoltuk: az Airbus ugyanis próbál rácáfolni erre. A francia repülőgépgyártó bejelentette, hogy tesztelni fogják a hidrogén-üzemanyagcellás hajtás lehetőségét.
A projektben részt vevő partnereken kívül azt még elárulták, hogy a prototípus-hajtóművet egy A380-asra szerelik fel, melyben hidrogéntartályok is helyet kapnak. A hagyományosakhoz képest kisebb hajtómű a kétszintes repülő hátsó ajtajai között, a törzs felső részéhez lesz erősítve, ahogy az az Airbus által közzétett grafikákon is látszik.
A cél egyértelmű: lehetővé akarják tenni, hogy a repülés egy zéró emisszióval járó közlekedési forma legyen, akár már 2035-től. Addig azonban lesz jó néhány csavar a történetben. Az első hidrogénes tesztrepülésre ugyanis csak 2026-ban kerül sor, feltéve, ha minden a terv szerint alakul.
A repülés környezetterhelését jól mutatja, hogy a koronavírus-járvány előtti időkben, amikor csúcson pörgött még a légi forgalom, a globális szén-dioxid-kibocsátás 2,8 százalékáért feleltek a repcsik, tevékenységük közben pedig 359 milliárd liter üzemanyagot égettek el.