A Precept formajegyeit alkalmazza a Polestar egyedi, ragasztott alumínium platformra épülő tanulmányautója, az O2. Találó a név, hiszen kabrióról van szó, amelynek 2+2 üléses utasterét átjárja az oxigén – pláne, mert akkumulátoros elektromos hajtáslánca miatt használat közben nem is szennyezi a légkört.
A mérnökök nem túrakabriót, hanem roadstert építettek, a márka motorsportos előéletéhez híven. A feszes futómű, a minimális oldaldőlés és a már említett, ragasztott alumínium vázszerkezetből adódó, extrém csavarodási szilárdság pontos, közvetlen vezethetőséget ígér.
Kiemelt figyelmet szenteltek az aerodinamikai jellemzőknek: integrált légcsatornák vezetik el a menetszelet a kerekek és az oldalfalak mellett, a hátsó lámpatestek pedig légterelőként csökkentik az örvénylést a jármű mögött.
A Polestar O2 utasterében minden puha szerkezeti és burkolóelem ugyanabból a nyersanyagból: újrahasznosított poliészterből készült – de persze más és más gyártási eljárással. Ez egyszerűbbé teszi a későbbi újrahasznosítást, és elősegíti a körkörös gazdaságot, arról nem is szólva, hogy csökkenti a tömeget és a hulladék mennyiségét.
A vázszerkezet különböző pontjain szintén találunk újrahasznosított alumíniumelemeket. Ezeket minőségük szerint címkézték, ami elősegíti későbbi újrahasznosításukat, illetve megakadályozza, hogy a kiváló minőségű alumíniumot bekeverjék az egyszerűbb jellemzőkkel bíró alumíniumok közé.
A Polestar O2 nemcsak a környezetre, hanem a társadalmi trendekre is odafigyel. Az autóhoz egy kameradrón is tartozik, amellyel menet közben készíthetünk felvételeket az autóról. Az utastér mögötti, szélcsendes területről akár menet közben is felszállhat (90 km/óráig) a drón, a vezető pedig választhat a hangulatos és sportos felvételi módok közül. A drón automatikusan tér vissza az autóhoz, a felvétel a fedélzeti 15 colos érintőképernyőn megtekinthető, megvágható, és meg is osztható – persze, csak álló autónál.
A Polestar a következő három évben három új modellt kíván piacra bocsátani, amelyekben „fokozatosan megvalósítja a tanulmányautók megoldásait”. Ha az O2-ből csak a nyitható tető valósul meg, már boldogok leszünk.