A Vezessen már többször is írtunk a múltból felbukkanó, a legtöbb esetben legendás Forma-1-es autók árveréséről, a közeljövőben pedig újabb darabra csaphatnak le a lelkes és anyagilag is jól álló szurkolók, gyűjtők.
Michael Schumacher 1998-as Ferrariját, az F300-at hirdették meg a duPont Registry oldalán: a V10-es éra egyik legikonikusabb autójáért nem kevesebb mint 4,9 millió dollárt kérnek, ami átszámítva közel 1,7 milliárd forintnak felel meg. Az aukciósház szerint ezzel az autóval lett második az akkor még harmadik vb-elsőségére hajtó hétszeres világbajnok a Nürburgringen rendezett Luxemburgi Nagydíjon.
Azon a versenyen a német klasszis indulhatott az élről, győztesként azonban a harmadik helyről rajtoló ellenfele, Mika Häkkinen szelte át a célvonalat. Így a bajnoki cím sorsa csak az utolsó futamon, a Japán Nagydíjon dőlt el: Szuzukában ugyancsak Schumacheré lett az első rajtkocka, de győzelmi és bajnoki esélyei fuccsba mentek, amint egy törmelékre ráhajtva defektet kapott. A drámai fordulat után a McLaren finn pilótája ünnepelhette pályafutása első bajnoki címét.
A duPont Registry oldalán finoman szólva sem részletezték túl az autó technikai paramétereit, de amit tudni lehet, hogy az F300-at hajtó 047D kódnevű V10-es motor 3000 cm3-es hengerűrtartalmával körülbelül 800 lóerős teljesítményt adott le 17 000-es percenkénti fordulatszám mellett.
Később Schumacher és a Ferrari egyeduralomra tört a Forma-1-ben: a páros 2000 és 2004 között összesen ötször lett világbajnok, a V10-es érát lezáró 2005-ös idényt pedig harmadikként fejezte be. 2006-tól 2,4 literes, V8-as erőforrásokra váltott a sorozat, míg a következő korszak 2014-ben vette kezdetét, az 1,6 literes hibridmotorokkal.
A közelmúltban a hétszeres világbajnok „céges” autója került kalapács alá, ám az általa a 2010-es visszatérése utáni hónapokban használt C63 AMG kombi érdeklődése a vártnál jóval alacsonyabb volt. A becsült leütési ár kevesebb mint harmadáért kelt csak el.
Michael Schumacher végül 2012 végén vonult vissza a versenyzéstől, 2013 végi síbalesete óta a világ pedig csak találgatni tudja – inkább kevesebb, mint több sikerrel a hírzárlat miatt –, mi lehet a német klasszissal, akinek nevéhez a sportág egyik legeredményesebb karrierje fűződik.