A tél minden gépjármű számára nehézségeket tartogat, de fokozottan igaz ez a villanyautókra, hiszen az akkumulátorok töltésmegtartó, teljesítményleadó képessége drasztikusan csökken nagy hidegben.
Részben ezért vitte el alaszkai tesztelésre a Ford hamarosan piacra lépő elektromos pickupját, az F-150 Lightningot, részben pedig azért, hogy tökéletesre hangolják a hajtáslánc tapadásszabályozó rendszereit.
A program keretében laza havon, letaposott havon, tükörjégen, jégfoltos aszfalton és egyéb trükkös felületeken próbálgatták az elektromos pickup nyomatékszabályozó, kipörgésgátló rendszereinek működését.
A tapasztalatok kedvezőek, a dupla villanymotoros hajtáslánc villámgyorsan (néhány ezredmásodpercen belül) reagál a változó tapadási viszonyokra, ami nemcsak az elindulást segíti, de fokozott menetbiztonságot is szavatol.
Mindez nem csak jó hír, hanem alapvető elvárás volt, hiszen a fejlesztőknek már csak hetei maradtak a modell finomítására: a Ford idén tavasszal megkezdi az F-150 Lightning forgalmazását.
A Ford F-150 Lightning pickup előzetes műszaki adatairól itt olvashatsz részletesen.