Számos alkalommal hódította el a nemzetközi elsőséget a Ferrari 458 Italia 4,5 literes, V8-as motorja, így amikor a Chevrolet-nál úgy döntöttek, hogy új szívó V8-ast gyártanak a Corvette Z06-hoz, aligha meglepő módon az olaszok jól bevált receptjét is tanulmányozták.
Miután bemutatták a Corvette Z06 új, 5,5 literes erőforrását, Jordan Lee főmérnök a Drive-nak nyilatkozva mesélte el, hogy a gyárnak sikerült beszereznie egy összetört 458 Italia motorblokkját Lengyelországból – nagyjából 25 ezer dollárért (kb. 8,8 millió forint) jutottak hozzá az eBay-en, és egyenesen a gyár michigani mérnöki létesítményébe szállították.
A General Motors eddigi erőforrásai és az új Corvette-motor között a leglényegesebb különbség a síkforgattyús, egyszerűbben fogalmazva lapos főtengely használata. Ebben jött kapóra az amerikai mérnökök a 458 Italia erőforrása, melyben ugyancsak ilyen főtengelyt használnak, így meg tudták érteni a technika működését. A Ferrari-motor szétszerelésekor Tadge Juechtert, a Corvette főmérnökét valósággal lenyűgözte, milyen kicsik a csapágyak. A márka szóvivője hozzátette: arra voltak még kíváncsiak, a Ferrarinál hogyan védték meg a gyújtást és az elektronikus alkatrészeket a lapos főtengely által generált rezgésekkel szemben.
Még 2014-ben elkezdte a Z06 motorjának fejlesztését a Chevrolet, és miután elkészült az erőforrás, behelyezték egy prototípusba, melyet közvetlenül egy 458 Italiához hasonlítottak. Pedig a maranellóiak sportautója 13 évvel ezelőtt, 2009-ben mutatkozott be, de a mai napig a Ferrari egyik legjobb sorozatgyártású típusaként tartanak számon.
A Chevrolet „trükkjéről” kiderült az is, hogy eladták a tesztelt 458 Italiát, és lecserélték az erősebb 488 GTB-re, de miután hiányolták belőle az érzelmeket, vettek egy másikat a korábbi modellből.