Gazdag történelemmel bír az autóiparban a Volkswagen Golf, és míg a legismertebb altípusainak a Golf GTI és a nagy teljesítményű, összkerékhajtású Golf R számítanak, a ferdehátú raliverziójának már annál kevesebb publicitás jutott.

A Golf Rallye-t azzal a céllal építette a Volkswagen, hogy felvegye a kesztyűt a domináns Lancia Delta Integraléval a ralifanatikusok körében jól ismert A csoportban. Az autó különlegességét fokozták a BMW M3-asáéhoz hasonló sárvédő-szélesítések és a projektoros fényszórók. Bár az elsőkerék-hajtású Golf GTI sem volt csapnivaló, igazán labdába rúgni egy megfelelő összkerékhajtású autóval volt lehetősége a wolfsburgi gyártónak, és ezt tudta is.

Amíg a GTI legendává nőtte ki magát, erről a Golfról kevesen hallottak 1

Ezen indíttatásból a Volkswagen fogott egy korabeli GTI Golfot, és a szabályoknak megfelelően minimális, 18 köbcentiméterrel csökkentette az 1,8-as motor lökettérfogatát, majd egy spirálfeltöltő behelyezésével és az összkerékhajtás bevetésével a legendás ferdehátút raliautóvá alakította. Az FIA előírásaival kompatibilissé azután vált, hogy összesen ötezer példányt gyártottak belőle.

Az átalakítások után 160 lóerős teljesítményre és 225 Nm-es maximális forgatónyomatékra volt képes, ami ugyan elég erősnek tűnt, a tömege miatt komolyabb eredményeket nem igazán tudott elérni. Egy második generációs, 1989-es példányt épp eladó a Blocket svéd aukciós oldalon: 45 869 dollárt kérnek érte, ami átszámítva közel 16 millió forintnak felel meg.

Amíg a GTI legendává nőtte ki magát, erről a Golfról kevesen hallottak 15

Mindössze 2238 km-t mutat a Golf Rallye hitelesített kilométer-számlálója, emellett a szóban forgó darab kapott állítható K&W lengéscsillapítókat, a Haldex differenciálmű-vezérlést, valamint a felfüggesztések mellett a fékeket is újraépítették. A Compomotive kerekekkel és az átalakított motorháztetővel azonban inkább hasonlít Lancia Deltára, mintsem Volkswagenre.