Aki eddig szédült a VR-szemüvegek kínálta élménytől, annak az Audi új megoldása garantált hányinger. A német gyártó ugyanis olyan speciális alkalmazás kifejlesztését támogatta, ami menet közben, az autó dinamikai jellemzőit is felhasználva épít virtuális világot a szemüveget viselő felhasználó köré.
A Holoride startup ötletét már évek óta csiszolják az Audinál, és úgy tűnik, most érkezett el a bevezetés ideje. A 2022 nyarától már a legfrissebb MIB 3 generációjú fedélzeti rendszerrel szerelt típusokban lehet majd átélni a virtuális valóság élményét a hátsó ülésen.
A Holoride és a Terranet, egy svéd szoftverfejlesztő cég együttműködése lehetővé teszi a VR-rendszer érzékelőinek a környezet gyors és pontos rögzítését és értelmezését. A Terranet VoxelFlow rendszere az autótól kapott adatok alapján számítja ki a szoftver által generált virtuális valóság mozgását.
Vagyis ezzel a szemüveggel akár űrhajókat is láthatunk az autó mellett az ablakból, amelyek ugyanúgy gyorsítanak, lassítanak, kanyarodnak, mint az Audi. Innen pedig egy lépés, hogy valamilyen játék űrcsatájában vegyenek részt a hátul ülő kamaszok, miközben csak a totálisan unalmas M3-ason robognak Miskolc felé.
A „rugalmas tartalom” egy teljesen újszerű, vezetéshez készült médiakategória, amely lehetővé teszi a tartalom létrehozásának új megközelítését. Az űrkalandoktól a legújabb nagy sikerű filmek közvetítésén át történelmi városokban tett városnéző túrákig – a lehetőségeknek gyakorlatilag semmi nem szab határt.
A legcsodásabb, hogy a gyártó szerint ez az új fejlesztés hányásálló, nincs émelygés, rosszullét, mint a menet közben bámult képernyők esetén. Állításuk szerint a mozgással szinkronizált utazás a virtuális világokon keresztül csökkenti a járműben előforduló rosszullét gyakori jelenségét is, amelyet az utasok gyakran tapasztalhatnak, amikor könyvet olvasnak, vagy elektronikus táblagépen elmerülnek az audiovizuális médiában.