A sebesség szerelmeseinek mindegy a közeg. Földön, vízen, levegőben bármi ámulatba ejtő, ami gyors. A polgári repülés terén pedig nem volt gyorsabb dolog a hangsebességet átlépő Concorde-nál.
New Yorkban eleinte azért nem engedték fel- és leszállni a Concorde-ot, mert a hajtóművei hatalmas lármát csaptak, Európa felett pedig csak félgőzzel repülhetett végig, nehogy a vadászgépekéhez hasonló hangrobbanásokkal borzolja a lakosság kedélyeit.
Ezért a Londonból induló transzatlanti járatok csak Bristolt elhagyva, 8400 méteres magasságban kapcsolhatták be az utánégetőiket, és az óceán felett elkezdtek gyorsítani. Amikor a gép elérte a 2,02 mach, 2179 km/óra utazósebességet, és a földtől már 15-17 kilométeres távolságra szárnyalt, az irdatlan súrlódási hő miatt már 14 centivel megnyúlt a géptörzs.
Így az akkori (és mai) utasszállító gépek tempójának bő kétszeresére volt képes a Concorde, a London-New York-útvonalat 3-3,5 óra alatt volt képes megtenni.
Ezért a pilótafülkébe beépített sebességmutató minden ablakon bekukucskáló gyerek álma, és felnőttként is jól mutat dekorációként az íróasztalon.
Igaz, a képeken látható, árverezésre bocsátott darab maximum 0,85 mach sebességet, 570 csomót képes megmutatni. Ez 1040 km/órát jelent, ami messze a Concorde végsebessége alatt van. Talán efelett már nem számított a tempó? Erről szó sincs, de a hangsebesség felett egy másik műszer értékeire hagyatkoztak a pilóták, ez a mutató inkább a leszállás, felszállás idején volt hasznos.
Értékét jelenleg 3-5000 euróra becsülik, a végső ár pedig március 20-án fog kiderülni az Artcurial árverésén.