Ha egy autó elég jó volt Sebastien Loeb számára ahhoz, hogy elinduljon vele a Dakar-ralin, akkor valószínű, hogy a járműben olyan potenciál rejlik, amit átlagos emberek soha nem fognak tudni kiaknázni.

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 1

Azok viszont, akik nettó 1,25 millió angol fontot (azaz 550 millió forintot, plusz adók) hajlandóak kifizetni egy autóért, joggal várják el, hogy ezek a kiaknázhatatlan képességek a lehető legtávolabb legyenek saját adottságaiktól. Ezért a most bemutatott Prodrive Hunter orrába beépített, de messze hátratolt 3.5 V6-os turbómotor teljesítményét jó 50 százalékkal megnövelték Loeb versenyautójához képest.

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 35

609 lóerő és 700 Nm minden körülmények között embertelen menetdinamikát eredményez. A három differenciálművel szerelt összkerékhajtás ugyanúgy extrém terepalkalmasságot sejtet, mint a 40 centiméteres rugóutak (a versenyautóé „csak” 35 cm), a minden keréknél duplán beépített rugóstagok, vagy a 35 colos offroad abroncsok.

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 36

Ezek a futóműadatok értelemszerűen korlátozzák a biztonságosan elérhető végsebességet, de a Prodrive nem mulasztotta el megemlíteni, hogy a Hunter elméletileg csaknem 300 km/órára képes.

Az elöl-hátul hatdugattyús nyergekkel és belső hűtésű tárcsákkal szerelt autó sebességváltója a kormányról kapcsolható – ezen a ponton nem ragaszkodtak a versenyautó hatfokozatú, kézi kapcsolású szekvenciális egységéhez, ám ez nem okozott dinamikavesztést, az autó nem egészen négy másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 37

A belső tér berendezése részben a hétköznapi használat igényeihez igazodik. A műszeregység digitális, a középkonzolon tradicionális kezelőszerveket találunk. Ugyanakkor a biztonsági övek hatpontosak, a kagylóülések héja pedig ugyanúgy karbon kompozitból készült, mint a csővázra rögzített karosszéria-borítópanelek. A Hunter 480 liternyi üzemanyagot cipel magával.

Az első Prodrive Hunter már elkészült, jelenleg a Közel-Keleten mutogatják a potenciális vevőknek, akik az autó minden pontját személyes ízlésük szerint kidolgozva rendelhetik meg saját példányukat. Az első Hunterek még az idén tulajdonosaikhoz kerülnek.

Legendának épült, szupergazdagok vehetik meg 39