Ha a shooting brake kifejezést halljuk, leginkább az európai gyártók sportos kombijai jutnak az eszünkbe, ám ezúttal egy több mint 50 éves amerikai sportkocsi puttonyos változatát kínálják eladásra.
A Chevrolet Corvette 1967-től gyártott harmadik generációja (C3) nagy népszerűségnek örvendett egyszerre lágy és éles íveivel, ám voltak, akik kevesellték benne a csomagteret, amelyet ráadásul csak belülről, az ülések lenyitásával lehetett elérni.
A piaci igényre a General Motors nem, de két független műhely is kínált megoldást annak idején utólagosan felszerelhető szettek formájában.
Az első változatot egy bizonyos Chuck Miller dolgozta ki, miután egy rockdobos arra panaszkodott neki, hogy Corvette-jével nem tudja szállítani a felszerelését. Kihasználva, hogy a Corvette kasztnija már az első generációtól (1953) üvegszálas műanyagból készült, az általa megtervezett farbővítést egyszerűen az eredeti karosszéria hátuljának formára vágásával, majd az új elem ragasztásával lehetett felszerelni.
A Miller-féle Sportwagon-kitet gondolta aztán tovább a hetvenes években George Greenwood: a nyitható hátsó ajtóval orvosolta az előző koncepció nagy hiányosságát, ugyanis azon a hátsó ablak rögzített volt, a pakolást továbbra is az utastéren keresztül kellett megoldani. Az 1976-ban bemutatott új megoldásra is volt kereslet.
Mivel utólag, házilag szerelhető kitekről van szó, nem tudni, valójában hány darab C3-as Corvette Sportwagon készült, becslések szerint néhány tucat ilyen autót építhettek az évek során. Annyi viszont biztos, hogy ma nagyon ritka, gyűjtői példányoknak számítanak a fennmaradtak.
Ilyen a képeken látható, 1969-es, Miller-féle, azaz hátulról még zárt Corvette Sportwagon is – még pontosabban Panelwagon, így nevezték ugyanis az oldalablak nélküli verziókat –, melyet hamarosan árverésre bocsátanak az USA-ban.
A szép eldolgozású, első pillantásra gyárinak is hihető építés mellett elöl is egyedi a Corvette: az ívek érintetlenül tartása kedvéért a felnyíló fényszórókat kiiktatták, a reflektorokat a hűtőrács mögé rejtették.
Az autót 2021-ben kárpitozták újra, a motortérben pedig kiváló állapotú, 5,7 literes (350 köbhüvelykes), 300 lóerős V8-as dolgozik, melyhez háromfokozatú automata váltó csatlakozik. A csomag részei még a szervokormány és a csak az 1969-es gyártású modelleknél alkalmazott oldalsó kivezetésű kipufogók.
A cikk megjelenésekor a legmagasabb licit hajszállal 7000 ezer dollár (2,4 millió Ft) alatt jár, igaz, még hat nap van hátra a leütésig.