Nagy port kavart, ahogy a 2021-es Forma-1-es szezon végén eldőlt a világbajnoki cím sorsa: mint ismert az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon az azóta menesztett versenyigazgató, Michael Masi döntése értelmében csak azok a lekörözöttek vehették vissza a körüket az utolsó körös újraindítás előtt, melyek Lewis Hamilton és Max Verstappen között voltak – így a Red Bull hollandja lényegesen előnyösebb helyzetbe került, ami kihasználva megnyerte a futamot és vele együtt a bajnokságot is.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a botrány kirobbanása után alaposan kivizsgálta az esetet, szombaton pedig a jelentés összefoglalóját nyilvánosságra is hozták. Ebből kiderült, hogy Masi jóhiszeműen és a legjobb tudása szerint járt el, de minden kétséget kizáróan hibázott, igaz, az konkrétan nem szerepel a dokumentumban, hogy az egyébként kétértelműen megfogalmazott szabály helytelen értelmezésével. 

Mivel megállapították, hogy nem történt szándékos csalás, a jelentésben azt is leszögezik, érvényes a tavalyi végeredmény, így azon változtatni már nem lehet.A szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtti napokban változtattak is a biztonsági autó alkalmazására vonatkozó egyik, idevágó előíráson, és már egyértelműen úgy fogalmaznak benne, hogy minden autónak vissza kell vennie a körét.

Masi helyett az idei évtől Eduardo Freitas és Niels Wittich megosztva látják el az F1-es versenyigazgatói feladatokat, utóbbi a hétvége elején a pályaelhagyások kérdésében tett rendet. Ezzel párhuzamosan betiltották a versenyigazgató és a csapatfőnökök közötti rádióforgalmazást, mivel az számos esetben vezetett konfliktushoz és kapkodáshoz, egyértelműen zavarva az irányítói munkát – egy, a labdarúgásból ismert videóbíróhoz hasonló rendszerrel váltották ezt ki.

A jelentés rövidített, hétoldalas változata teljes egészében a szövetség oldalán olvasható el, angol nyelven.