A Honda a mai napon bejelentette, hogy az új generációs Civic kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz elérhető Európában. Az év vége előtt piacra lépő, tizenegyedik generációs Civic megjelenésével a Honda betartja ígéretét, miszerint 2022 végére palettájának minden tagját részben vagy teljesen villamosítja.
Az elsőként szedánként piacra lépő modell 23 mm-rel mélyebbre süllyesztett motorházfedelével és az A oszlop hátrébb húzott tövével kedvezőbb kilátást biztosít vezetője számára. A tető legmagasabb pontja előrébb költözött, innen lendületesebb ejtéssel fut hátra a tetővonal, ami sportosabb, áramvonalasabb formát eredményez. Szintén sportos megjelenést biztosítanak a szűkebbre szabott kerékívek és a megnövelt nyomtáv, miközben a tengelytáv 35 mm-rel nőtt.
A tömegcsökkentést számos megoldás szolgálja, ilyen például a csomagtartó fedele, amelyet most először műanyagból készítenek, ami 20%-kal könnyebbé teszi, ez pedig kényelmesebb mozgatást tesz lehetővé. A zsanérokat kijjebb vitték, ami a hátsó tetőoszlop harmonikusabb kialakítását tette lehetővé.
Az utastérben vízszintes orientációjú műszerfalat találunk, amelyet egész szélességében méhsejt mintázatú légbeömlő rostély borít. Az anyagminőség javult, a műszeregység egy 10,2 colos digitális kijelző.
A központi érintőképernyő 9,0 colos, lesz vezeték nélküli okostelefon-integráció, valamint akár 12 hangszórós BOSE audiorendszer is. Újdonság a speciális szerkezetű első üléspár, amely állítólag kiküszöböli a menet közben ébredő erőket és egyensúlyban tartja az utasok testét.
A vadonatúj Civic hibrid hajtásláncában egy új fejlesztésű, 2,0 literes benzinmotor kap helyet; az Atkinson-ciklusú (szegénykeverékes) motor termikus hatásfoka kimagasló 41%. A főszereplő a két villanymotor, a Civic képes lesz tisztán elektromos üzemben haladni. A rendszerteljesítményt 184 lóerőre, a kombinált forgatónyomatéki csúcsot 315 Nm-re előlegezik, az autó várhatóan 110 g/km alatti CO2-kibocsátást és 5,0 liter/100 km körüli fogyasztást tud majd felmutatni.
Az erőátvitelről csak annyit árultak el, hogy rögzített áttételű egységről van szó, a gyár ígérete szerint azonban az újonc nemcsak minden idők legtakarékosabb, de legdinamikusabb Civic modellje is lesz.
Ez azonban még nem minden: 2023-ban három új modellel bővül a Honda elektromos kínálata. Ezek egyike egy tisztán elektromos városi crossover lesz – ezt előlegezi meg a gyári grafikákon látható e:Ny1 prototípus.
Emellett két kompakt szabadidőjármű is érkezik: az egyik a már ismert CR-V új generációja, amely full hibrid és plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz, a másik pedig egy, egyelőre meg nem nevezett modell, amelyet full hibrid hajtáslánccal szerelnek. A 2023-ban debütáló e:Ny1 feltétlenül nagyobb lesz, mint a Honda e, így ez lehet a márka első elektromos családi típusa.