Idén a hagyományos időpontban tarthatják a versenyt erős mezőnnyel, míg az elmúlt két évben halasztott rajtra és a nézők korlátozására kényszerültek a koronavírus-járvány miatt. Az idén egynapos lesz a salgótarjáni verseny, „jövőre majd meglátjuk” – nyilatkozta a a verseny főszervezője. Mivel a mostani szombat munkanap, a buszok közlekedése miatt kicsit át kellett írniuk az útvonallapot és az időtervet.

A Salgó-rali össztávja 104 kilométer lesz, a futam a Salgótarján-Kazár-Vizslás, Bátonyterenye-Mátraalmás és a Tótújfalu-Cered-Zagyvaróna gyorsasági szakaszokon zajlik, az indulók mindegyiket háromszor teljesítik, így összességében kilenc gyorsasági szakaszból áll majd a szezonnyitó.

Egy szakasz lesz, amelyet a nézők nem látogathatnak a természetvédelmi hatóság döntése alapján, ez a mátrai gyorsasági Szorospatak és Mátraalmás közötti, erdei szakasza.

 

A versenyzők közül a magyar bajnoki címvédő Hadik András, valamint Vincze Ferenc is részt vett a sajtótájékoztatón. Hadik arról beszélt, hogy jó lesz az időjárás a versenyen, az útvonalak technikásak, a gyorsasági szakaszok rövidsége miatt pedig „az első métertől padlógázzal kell menni”.

Vincze Ferenc, 2019 abszolút magyar bajnoka, aki Nógrád megyei születésűként hazainak érzi a versenyt, szintén úgy vélte, hogy mivel a futam rövidebb lesz a megszokottnál, nem fér bele hibázási lehetőség. Szerinte a poros szuhai szakasz megnehezíti a versenyzők dolgát. Öt esélyesre gondol, mondta, és arra is kitért, hogy nem versenyzett még világbajnok ellen.

1975-ben került a rali országos térképére Salgótarján, és az idén százéves városban a nagyrendezvények között kiemelt helyet foglal el az idei futam, amely, kisebb megszakítással, 47 éve vonzza a raliversenyzőket és a rajongókat.