Jócskán átalakult 2022-re a Forma-1 az aerodinamikai változások révén, aminek egyelőre az erősorrendben is látszata van: az elmúlt éveket domináló Mercedes ugyanis látványosan visszaesett, így az év eddig a Ferrari és a Red Bull párharcáról szól. Az idény mostanáig megrendezett két futamán kiélezett csatát vívtak a futamgyőzelemért, ez alapján Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint kijelenthető, hogy működnek a szabályváltozások.

„Igen, azt hiszem, elérték, amit akartak” – mondta a módosításokról Wolff a RacingNews365.com-nak. „Látványos versenyzést, szép előzéseket láthattunk, emellett az erősorrendet is felrázta. Persze, ez számunkra kevésbé szórakoztató, de így történt. Nagyon szoros a középmezőny, összességében, ha a szórakoztatást vesszük figyelembe, örülök annak a felhajtásnak, ami most övezi a Forma-1-et. Célt értek, és tapsot érdemel, hogy minden bejött.”

Bár korábban a kivezetését tervezték, a szívóhatásnak köszönhetően minden eddiginél hatékonyabb vált a DRS az idei szezonra. Ennek hatása élesben is érződött, ahogy azt Max Verstappen és Charles Leclerc is bemutatta a múlt hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon.

„Személy szerint nekem tetszik” – véleményezte Wolff az ilyesféle macska-egér játékokat. „Az autók egyelőre hozzák azt, amikben az F1 reménykedett. Remek manővereket látunk, hatékony az állítható hátsó szárny, ami nagyszerű showt biztosít. Szórakoztató nézni!”

A Mercedes jelenleg második a konstruktőri pontversenyben, 40 ponttal lemaradva a Ferrari, és mindössze egyetlen egységgel megelőzve a Red Bullt. A csapat idei eddigi legjobb eredményének Lewis Hamilton bahreini harmadik helye számít, de a hétszeres világbajnok így is csak az ötödik az egyéni összetettben, csapattársa, George Russell mögött.