A Forma-1-es csapatok az előszezoni tesztek során szembesültek azzal, hogy a szimulációk ellenére a pályán komoly problémát jelent a delfinezés, vagyis az autók folyamatos pattogása a szívóhatásra épülő új aerodinamikai szabályok miatt.

A teszteken több csapat (köztük például a Mercedes) merevítőket épített be a padlólemez és a motorburkolat összekötésére, ezzel próbálva csökkenteni a delfinezést. Ezek eredetileg nem lettek volna szabályosak, az FIA azonban az utolsó pillanatban minden csapat számára engedélyezte ezek használatát.

A hír valóságos arculcsapással ért fel az Alpine számára, a csapat ugyanis eredetileg úgy építette meg a padlólemezét, hogy számolt a delfinezéssel. Emiatt merevebbre (és nehezebbre) tervezte, mint a riválisok, a merevítők engedélyezésével azonban az FIA azonnal lenullázta a csapat előnyét.

Ami így most már hátrány, mert extra kilókat pazaroltak el egy olyan megoldásra, amelynél az FIA döntése értelmében van hatékonyabb is. „Mit mondhatnék? Elég bosszantó a helyzet. Mi nem használunk merevítőket, mert elég merev a padlólemezünk, de a riválisoknak óriási segítség volt” – mondta Pat Fry, az Alpine technikai igazgatója.

„De ez van, ez is a játék része, a fejlesztéseknél már ezzel is számolnunk kell.” Ugyanakkor az Alpine első fejlesztéseit még az eredeti szabályok ismeretében tervezték meg, így mindenképp lépéshátrányba került a csapat.