Szinte észrevétlenül, három éjszaka alatt összesen kilenc darab extrém méretű, egyenként 85 tonnás szerelvény szelte át az M8-as autópályát és a 6-os főutat – tudatta a Vezesshez eljuttatott közleményében a Magyar Közút.

A tartályok Németországból érkeztek folyami hajón, melyek a szállításukhoz használt, speciálisan összeépített szerelvényekkel együtt 32 méter hosszúak, 6,7 méter szélesek és 7,8 méter magasak voltak. Ezek a Magyar Közút szakmai közreműködésével jutottak el a dunavecsei kikötőből egy dunaföldvári biofinomítóba.

Éjszakánként 3-3 szerelvény indult útnak: a 14 kilométeres utat első este még 4 óra alatt tették meg, de a rutinnak köszönhetően a következő estéken ez már ennél gyorsabban, 2,5 óra alatt sikerült.

A szerelvények az M8-as autópályára menetiránynak megfelelően hajtottak fel, majd teljes útzár mellett, a haladási iránnyal szemben közlekedve hajtottak le a 6-os főútra. Ehhez a Magyar Közút közreműködésével betonelemek elmozgatására és 600 méteren tolatásra volt szükség. Mindezt manőverezés követte, ugyanis a lehajtóban lévő körforgalom ívei és a felette átívelő M8-as híd miatt csak úgy tudtak a 6-os főúton Dunaföldvár irányába haladni, hogy a kisapostagi elágazóig a forgalom kizárása mellett további egy kilométert tolattak. A tolatásban egy szakkísérő jármű is közreműködött.

A sikeres célba jutáshoz napközben még egy útdíjfizető kaput is teljesen le kellett bontani, mivel alatta nem fértek volna el a szerelvények, melyek közül kettő trélerkombinációja 3+4 tengelyes, míg a harmadiké 2+6 tengelyes volt.