Szinte kivétel nélkül az összes autógyártó tervezi az elektromos hajtásra való átállást, ebben a tekintben a Mazda sem lóg ki a sorból. A japán gyártó a következő években egy sor villany-SUV-t, valamint három kisebb, de ugyanúgy tisztán elektromos modellt szándékozik bevezetni a kínálatába.

Ennek ellenére egy esetben a Mazda sem kíván megválni a hagyományos benzinmotortól: az MX-5-öst ezután is meghagyják olyan élményautónak, ami eddig is volt.Erről Joachim Kunz, a márka európai fejlesztési vezetője nyilatkozott az Autocar hasábjain, hozzátéve, hogy külön akarják kezelni a típust az általánosabb modellektől, melyekre a cég növekedését alapozzák. „Ez a márkánk ikonja, és mindig nagyon különleges bánásmódban részesült” – szögezte le.

„Jelenleg úgy tűnik, örökké lesz ez az autó, ebben a méretben, ezzel a koncepcióval és a belső égésű motorral. Ha egy nap muszáj lesz átállnunk az elektromos hajtásra, akkor is meg akarjuk őrizni a tiszta koncepcióját.”

Kimondták, nem kerül villanymotor a legendás Mazdába 1

1989 óta érhető el a Mazdánál az MX-5, hamar óriási népszerűségre tett szert a roadster.

Kunz kitért arra is, hogy ugyan az MX-5 sorsára az európai részleg nem bír akkora befolyással, mint a többi típus esetében, de elismerte, hogy Japánban is pont ennyire fontosnak tartják. Az MX-5-nél ugyanis egy generáció akár egy évtizedig kitart, a következő korszakváltásra 2024-ben lehet számítani.

A népszerű roadster 1989-ben mutatkozott be a Mazda kínálatában, amit 1998-ban a második, 2005-ben pedig a harmadik generációs változat váltott fel. Értékesítés szempontjából a történelem legsikeresebb kétüléses autójaként tartják számon: az összes eladott példány száma már jóval egymillió felett jár.