Ma már alig akad igazán erős sportautó manuális váltóval. A fejlett automata rendszerek, mind a dupla kuplungos, mind a hagyományos hidrodinamikus darabok gyorsak, takarékosak, megbízhatóak, és a vásárlók is ezekre szavaznak többséggel.
Pont a kihalásuk miatt lettek egyre értékesebbek a manuális váltóval szerelt, ritkább típusok. Az autózás szűretlen élvezetére vágyó kisebbség, az igazi ritkaságok gyűjtői már ezt keresik. Mivel a friss kínálatban nincs már nyitott váltókulisszával szerelt, klasszikus Ferrari, ezért az utolsó, szériában ezzel szerelt F430-asok igencsak felértékelődtek.
A 2004-2009 között gyártott, 4,3 literes, szívó V8-as motorral szerelt Ferrari F430 árai a Hagerty Insurance’s becslései alapján 60 millió forint körül mozognak a kormány mögül kapcsolható automata váltóval szerelve. Ezzel szemben egy jó állapotú, hatsebességes, kézi váltóval szerelt autóért akár 120 milliót is elkérhetnek, vagyis csak ez az egy tulajdonság duplájára emeli a vételárat.
Ezeket a becsléseket a Bring a Trailer aukciói is alátámasztják. Az elmúlt időben rendre 100-120 millió forintért keltek el a 10-15 ezer kilométert futott megkímélt, kézi váltós darabok. Ennyi pénzért pedig már a szalonból ki lehet gurítani a legújabb, csúcstechnikával felszerelt, erősebb, gyorsabb Ferrari F8 Spidert, 3,9 literes, V8-as dupla turbós motorral, 720 lóerővel és 770 Nm nyomatékkal.