Röviden – BMW 220d Coupé | |
---|---|
Mi ez? | Kompakt méretű kétajtós kupé BMW, ami őrzi a márka régi értékeit. A 2-es sorozat második generációja, G42 kódnéven, hátsókerék-hajtású padlólemezen. Műszakilag nincs köze az elsőkerék-hajtású 2-es Active Tourer és 2-es Gran Coupé modellekhez. |
Mit tud? | Jó vezethetőségű, kifinomult technikával felvértezett típus, ami dízelmotorral az élményhez meglepően kedvező fogyasztást kínál. |
Mibe kerül? | A BMW 2-es alapára 220i modellként 13 millió forint, a dízelverzió pedig 13 680 000 forintról indul. |
Kinek jó? | A BMW klasszikus ajánlatait, azaz magas szintű vezetési élményt és a hátsókerék-hajtású jelleget keresőknek, akiknek emellett nincs szükségük bődületes lóerőgyárra. |
Érdekes időket élünk az autózás területén. Minden változik, vagy kényszerből, vagy a haladás utáni vágytól fűtve. A BMW pedig a fejlődés élére tör. Radikálisan változik a márka arculata, jönnek a kizárólag villanymotorral hajtott iX modellek, a klasszikus vonaltól eltérő megjelenéssel, stílussal.
Az új keletű villanyos BMW-k már inkább guruló luxusnappalik, mint csapatásra hívogató sportos gépek, de a bajorok szerencsére nem adják fel a tradíciókat sem. Még mindig ragaszkodnak ahhoz, hogy legyen a kínálatban kompakt méretű kétajtós kupé, dízel és benzines motorválasztékkal, hátsókerék-hajtással.
Ki kinek a kije?
Valamiért a bajor névadók a második eresztést kiszakították az 1-es családból, és a Coupét áttelepítették a 2-es sorozatba. A 2014-ben debütált F22 kódjelű előd, és a friss verzió, a G42-es is már ezzel a számozással jelent meg. Bonyolítja a képet, hogy a Minitől származó platformra épülő, fronthajtású családi egyterű (Active Tourer) és a sportos négyajtós (Gran Coupé) is ide került, pedig minden ízükben messze állnak a teszten szereplő kiviteltől.
A BMW kis kupéjának létezését az egyre duzzadó, püffedő autók tették lehetővé: a 3-as sorozat annyit nőtt az évek során, hogy simán befért alá egy számmal kisebb sportos, a vezetés élményére fókuszáló kocsi.
Az 1-es sorozat kétajtós kivitele tekinthető az elsőnek a sorban. Ez a típus 4,24 méteres teljes hosszúsággal és 2,66 méteres tengelytávval visszanyúlt a nyolcvanas évekhez, nagyjából akkora volt, mint a legendás E30 kétajtós verziója (2,56 méter tengelytáv, 4,34 méter teljes hossz). Ezt követte az F22 kódjelű 2-es Coupé, ami már nőtt némileg, és a most debütált új is hozott pár centit.
Szám szerint 105 milliméterrel hosszabb és 64 milliméterrel szélesebb, azaz 4537 mm hosszú, illetve 1838 mm széles, miközben egyébként 1390 mm magas, vagyis 28 milliméterrel laposabb, mint korábban. Tengelytávolsága jelentősen, pontosan 51 millimétert nyúlt, így 2741 mm-es, de a nyomtávok is sokat bővültek.
Mivel minden más kategória is nőtt, így ezekkel a méretekkel még így is bőven a 4-es alatt tanyázik, és a mai palettán tényleg a legkisebb kupénak számít. Bonyolult a családfa, de lényeg a lényeg, az új 2-es BMW még mindig élhető méretű: belépő motornak számító, négyhengeres dízellel is egész csábító csomagnak tűnik.