A Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a kiváló körön lévő Fernando Alonso váratlanul a falban kötött ki. Az Alpine spanyolja akkor hidraulikai problémára gyanakodott, és látszott is a visszajátszásokon, hogy valami nem stimmelt a kocsijával, mielőtt az a falnak ment.
A legtöbben egyetértenek azzal, hogy ez az incidens alapjaiban határozta meg Alonso melbourne-i hétvégéjét, a kálvária nélkül akár a dobogóra is felállhatott volna a végül pontot sem szerző kétszeres világbajnok. Még fájóbb lehet számára az elszalasztott lehetőség azok után, hogy Otmar Szafnauer elmondta, mi okozta a technikai problémát.
„A tömítőgyűrű elmozdult, az olaj pedig kifolyt” – célzott a szakember a hidraulikus rendszer problémájára. A kérdéses elem nemhogy F1-es, még hétköznapi mércével is filléres dolog, nem egészen 700 forintnak megfelelő összegbe kerülhetett az Alpine-nak.
„Van egy vészüzemmódunk, mely megpróbálta megmenteni a motort. Ha esik az olajnyomás, a vészüzemmód életbe lép – ez történt itt is” – magyarázta Szafnauer. „Könnyen meglehetett volna a dobogó azok után, hogy Max [Verstappen – a szerk.] kiesett. Sokkal gyorsabbak voltunk ezen a pályán, mint a Mercedes, George-dzsal [Russell] a pódiumon. Elveszítettünk egy lehetőséget.”