Hivatalosan is elindult a Ford E-Transit sorozatgyártása a konszern törökországi, Kocaeli-ben található gyárában. Ott már az európai piacra szánt változatok készülhetnek, a gyártó közlése szerint ugyanis már legalább ötezer E-Transitra van megrendelése. Jelen állás szerint viszont Észak-Amerikában egyelőre nagyobb igény mutatkozik a modellre, ahol dupla ennyi villany furgonra adtak le megrendelést a Fordnál. Igaz, ott már januárban elindult az E-Transit sorozatgyártása.
Az E-Transitot 2020-ban jelentette be a Ford, akkor még 350 kilométeres hatótávot kommunikáltak, de a WLTP-ciklus szerint egy feltöltéssel maximum 315 kilométert tud megtenni. Ez sem kevés a piacon jelenleg kapható elektromos „nagyfurgonokhoz” képest. Sőt, kategóriájában jelenleg ez számít a legnagyobbnak a 3,5 tonnás áruszállítók terén. Az E-Transit az európai piacra 3,5 – 4,25 tonnás változatokban fog készülni, kizárólag hátsókerék hajtással.
A modellt 68 kWh kapacitású akkumulátorral szerelik, amely AC-töltővel 8 óra alatt tölthető fel 100 százalékosra. Legfeljebb 115 kW teljesítményű DC-töltővel pedig ugyanez a művelet 34 perced vesz igénybe. Bár eleinte csak arról volt szó, hogy egyféle, 269 lóerős (198 kW) villanymotorral lesz elérhető, időközben felkerült a választható erőforrások közé egy szerényebb, 183 lóerős (135 kW) változat is. Az új E-Transit várhatóan zárt furgon, alváz-kabin, illetve duplakabinos változatokban gördülhet le a gyártósorról. Figyelembe véve a rendelkezésre álló karosszéria hosszúságokat, illetve magasságokat, a Ford összesen 25 féle elektromos E-Transitot gyárt majd. A legnagyobb teherbírású változat akár 1758 kilogrammnyi súlyt is képes lesz elcipelni.