Új piaci szegmensben bizonyítana az FAW kínai autógyártó luxusmárkája, a Hongqi. A több mint hatvanéves márka jelenlegi kínálatát szedánok és crossoverek alkotják, de terveztek már szupersportkocsit is – igaz, az megmaradt tanulmányautónak.
A most bemutatott LS7 jobb minőséget és gazdagabb felszereltséget ígér, mint bármely eddigi Hongqi: az 5695 x 2095 x 1985 mm-es óriás tengelytávja 3309 mm, ami a világ legnagyobb luxus-terepjárói közé sorolja. A frissen bemutatott Grand Wagoneer L is eltörpül mellette, egyedül a nyújtott tengelytávú Cadillac Escalade ESV szárnyalja túl.
A kínai dizájnerek nem finomkodtak: hatalmas krómfelületek és a modellnévre (a hongqi mandarin nyelven annyit tesz, vörös zászló) utaló piros dekorelemek teremtenek impozáns hangulatot, de összességében nem mondanánk ízléstelenebbnek a kínai behemótot, mint bármelyik versenytársát (legalábbis kívülről; az utastér meglehetősen ódivatú.)
Kérdés persze, hogy mit tekintünk versenytársának, hiszen az LS7 rengeteg pénzbe kerül, a másfél millió jüan bizony 82 millió forint körüli összegnek felel meg. Ennyi pénzért pedig már akár egy Bentley Bentaygát is vehetnénk, igaz, fél méterrel rövidebb hosszával az kisautó az LS7-eshez képest. A csúcs-Hongqi mahagóni műszerfalat, arany dekorelemeket, bőrkárpitozást, rengeteg képernyőt és hátsó masszázsfoteleket is kínál. Motorja egy turbós 4.0 V8-as, amely 365 lóerőt és 550 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, a végsebesség 200 km/óra.