Az új hidrogéncellás teherautókról egyelőre nem árultak el túlságosan sok részletet, annyi azonban bizonyos, hogy a svéd gyártó sorozatgyártásban lévő elektromos teherautó platformjaira fognak épülni. A járművek hajtásláncához köthető főegységeket, így például a protoncsere-membrános üzemanyagcellákat (PEM), a hidrogéntartályokat, valamint a töltőket az amerikai Cummins fogja biztosítani. Az amerikai-svéd együttműködésben készülő hidrogénüzemű teherautók várhatóan 2024-ben fognak forgalomba állni a HyTrucks projekt keretében a rotterdami kikötőben.

Az elektromos teherautók rendkívül sok alkalmazási területen megállják a helyüket. Van egy-két olyan felhasználási terület azonban, ahol az akkumulátor-technológiás teherautók használata nem optimális. Azokban a szegmensekben várhatóan nagyobb szerephez juthatnak a jövőben a hidrogén üzemanyagcellás teherautók a jövőben” – jegyezte meg Fredrik Allard, a Scania E-mobilitás részlegének vezetője. Hozzátette: a Scania egy olyan fenntartható áruszállítás kialakításában érdekelt, amelynél mindenféle üzemanyag – legyen szó az áramról, vagy a hidrogénről – megújuló energiaforrásból származik.

A Scaniának nem ez az első hidrogéncellás projektje. A svéd gyártó két évvel ezelőtt adott át négy darab üzemanyagcellás teherautót  a norvégiai ASKO-nak. A háromtengelyes, disztribúciós feladatokra tervezett, 26 tonnás járművek hajtásáról 290 kW-os (395 lóerő) villanymotor gondoskodik, amely az üzemanyagcellából, illetve az 56 kWh összkapacitású akkumulátorból nyeri a működéshez szükséges energiát. A jármű összesen 33 kilogrammnyi hidrogént képes magával „vinni”, ami nagyjából 400 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Tavaly pedig egy hidrogéncellás kukásautót is bemutatott.

A Scania vélhetően a Norvégiában, a kísérleti hidrogéncellás teherautókkal szerzett tapasztalatait is felhasználja majd a Cumminsszal történő együttműködés során.