Nem indult rózsásan az Aston Martin számára a 2022-es Forma-1-es szezon: nem elég, hogy az Ausztrál Nagydíjon mélypontra érő teljesítményromlás húzza a csapatot, kiderült, hogy a zöld autók a legnehezebbek a mezőnyben. Az Ausztrál Nagydíj után ráadásul a biztonsági autónak beállított Vantage-et is komoly kritikák érték annak lassúsága miatt.
„Megvan az autóban a potenciál, de az aerodinamikával és a tömeggel is gondjaink vannak” – ismerte el Mike Crack, a silverstone-i alakulat frissen kinevezett főnöke. „Ami a tömeget illeti, értünk már el javulást, az aerodinamikában azonban nem. A fejlesztések szempontjából a pattogatás falakat állít elénk, ami nagyon frusztráló.”
Sajtóértesülések szerint 815 kilogrammot nyom Sebastian Vettel és Lance Stroll idei autója, ami 17 kilogrammal haladja meg az előírt minimumtömeget.
Nincs sokkal lemaradva a Red Bull sem a maga 810 kilójával, de a Milton Keynes-ieknél legalább a tempó rendben van, még ha a megbízhatóság bőven hagy kívánnivalót maga után. A Red Bullt a Mercedes (806 kg), a McLaren (805 kg) és a Haas (803 kg) követi a sorban, míg az idei szezont eddig domináló Ferrari 800 kilogrammos, akárcsak az Alfa Romeo, az AlphaTauri, az Alpine és a Williams autója.
„Egyértelműen többet nyom a mi autónk, mint a Ferrarié” – vallotta be Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. „Nagyjából tíz kiló a különbség, ami időben körülbelül három tizedmásodpercnyi különbséget jelent körönként. Tömeget veszíteni viszont igen költséges, de megbízhatósági szempontból is aggályos. Nehéz megoldani ezt a problémát a költségsapka miatt.”
Az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi értelemszerűen ellenzi, a túlsúllyal küszködő csapatok az inflációra hivatkozva engedményt kapjanak a költségplafont illetően. „A szabály az szabály” – jelentette ki.
„Nem lenne jó, ha máris kezdenénk elmaszatolni a költségplafon koncepcióját. Most válik igazán érdekessé a Forma-1, hiszen a nagy csapatok többé nem fektethetnek annyi pénzt az autóikba, mint amennyihez hozzászoktak. Ha valóban logisztikai költségekről van szó, akkor viszont gondoskodnunk kell arról, hogy a támogatást kizárólag erre fordíthassák.”