Egy ideje megint folyamatosan öregszik a magyar autóállomány. A hazai gépkocsipark először 2002-ben közelítette meg az emberi életben a fiatalkorúság alsó határaként emlegetett 12 évet, amit majd’ egy évtizednyi „fiatalodás” követett, 2007-re már a 10 évet közelítette az átlag – írta a Hvg.

2011-től aztán ismét az öregedés évei következtek. A tavalyi magyar mutató így már több mint három évvel rosszabb az EU átlagánál (ami 11,8 év), és a környező EU-országok közül is csak Romániában rosszabb a helyzet (16,8 év). Az okok között szerepel, hogy a Magyarországon először forgalomba helyezett személykocsik több mint fele használt, jellemzően Nyugat-Európából behozott, néhány éves jármű.

A Magyarországon legelterjedtebb három autómárka (az Opel, a Suzuki és a Volkswagen) esetében az átlagéletkor jó egy-másfél évvel magasabb, mint a teljes állományé. Közben pedig még a legéltesebb korú, átlagosan 42,4 éves Moszkvicsokból is több mint háromszáz, a 34,5 éves átlagéletkorú Trabantokból pedig kilencezernél is több pöfög a magyar utakon. A hasonló átlagéletkorú (34,7 év) Wartburgokból tavaly 4165 futott az országban.