A Forma-1-es csapatok és versenyzők már a szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt kézhez kapták az inkább tájékoztató jellegű, mégis betartandó versenyzői sztenderdeket, azóta pedig a Forma-2-ben és a Forma-3-ban is érvénybe léptek. A hétvégi Emilia-romagnai Nagydíj előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) online is közzétette direktíváit, melyekből kiderül, hogyan kell viselkedniük a pályán a versenyzőknek, és egyes eseteket milyen szempontok szerint vizsgálnak meg a versenyfelügyelők.

Ugyanakkor a dokumentum kapcsán az FIA hangoztatta, hogy nem szentírás, csupán iránymutatásként szolgál a versenyfelügyelőknek a döntéshozatalban.

Az útmutató a következő pontokat tartalmazza:

  • Belső íven történő előzés esetén elegendő helyet kell hagyni az előzést végrehajtó autónak. Ennek azonban feltétele, hogy autójának jelentős részével az előzendő autó mellett legyen, a manővert pedig biztonságosan és ellenőrzött módon végezze el a versenyző, miközben arra is figyel, hogy egyértelműen a pálya határain belül maradjon az autójával.
  • Külső íven történő előzésnél az előzést végző autó számára elég helyet kell biztosítani, miközben az autójának jelentős részével az előzendő autó mellett van. Természetesen itt sem szabad figyelmen kívül hagyni a biztonságot és a kontrolláltságot, és a pályahatárokat is be kell tartani. (Hogy ezekben az esetekben mit jelent az autó „jelentős része”, a felügyelők kell mérlegelniük, a többi megadott szempontot is figyelembe véve.)
  • A fenti irányelvek ugyanúgy érvényesek sikánokban és S-kanyarokban.
  • Nem újdonság, hogy az idei évtől már a pályahatárokat is egységesen és egyértelműen jelölik ki. Ezeket továbbra is minden esetben a pálya és a rázókő közötti fehér vonal jelzi, vagyis a rázókő hivatalosan nem tartozik a pályához. Ha valaki bármilyen okból elhagyja a pályát, visszatérhet oda, de csakis biztonságosan, és anélkül, hogy tartós előnyre tenne szert.
  • Utóbbi kapcsán arra is kitér a szabályzat, hogy jogosulatlan előnyét önként és teljes egészében visszaadhatja a versenyző, például egy sikán vagy egy kanyar levágását követően.
  • A feltartást/akadályoztatást is szigorúan nézik a Forma-1-ben, és a Sportszabályzat idevágó passzusára hivatkozva ezúttal is leszögezték, hogy tilos szükségtelenül lassan, szabálytalanul vagy más versenyzőkre és személyekre nézve potenciális veszélyforrásnak tekinthető módon vezetni a pályán.
  • Említi a zászlójelzéseket is az útmutató, és leírják benne, hogy a versenyzőknek kötelességük tiszteletben tartani az összes kihelyezett zászlót. Ellenkező esetben az eddigieknek megfelelően sújtják majd őket különböző szankciókkal.