Tavaly év végén a Vezessen is beszámoltunk róla, hogy a Chevrolet Kentucky állambeli, Bowling Green-i üzemét is komoly károk érték az akkor az Egyesült Államokon végigsöprő, közel 100 halálos áldozatot követelő hurrikánok miatt.
A C8-as Corvette-eket készítő üzem dolgozói közül ugyan senki sem sérült meg, ám a gyár udvarán felsorakoztatott – a gyártás ilyen-olyan szintjén álló – több mint 120 sportkocsi nem úszta meg, gyakorlatilag „gyárilag” totálkárosak lettek.
Nem sokkal később arról szóltak a hírek, hogy a Bowling Green-i dolgozók az autókról leszerelték az összes újra felhasználható, beépíthető alkatrészt, míg a maradékokat a zúzdába küldik, ám most, négy hónappal később a Corvetteblogger oldal arról tudósít, hogy végül gazdaságosabb megoldást találhattak.
A szakblog arról ír, hogy a korábban leírt – a szélvédőre felvitt X-ekről a fotókon jól beazonosítható – C8-as Corvette-eket valaki vagy valakik felvásárolták, és most az eBay-en kínálják roncsként, alkatrészdonorként. Az egyik hirdetési fotón a műszerfalon az is jól kivehető, hogy a szó szoros értelmében nullkilométeres – elnézést, -mérföldes – járgányokról van szó.
A globális aukciós weboldalról inkább csak a bátor, sőt, talán vakmerő amatőrök, valamint a hozzáértő szakik vásárolnak autóalkatrészeket, de feltehető, hogy ezen Corvette-ek/Corvette-elemek esetében megéri licitálni, sokan járhatnak jól, ha sikerül minimálisan sérült vagy épp teljesen sértetlen alkatrészeket szerezniük a hivatalos forgalmazói ár alatt, legyen szó akár műhelyekről, akár magánszemélyekről.
Az eredeti formájában 1953-ban bemutatott amerikai sportkocsi jelenleg futó, C8-as generációja új építési filozófiát képvisel, finomabb, mondhatni európai hangulatú középmotoros gép. A nagy lökettérfogat és a nyers erő azért maradt: 6,2 literes V8-as motorja 495 lóerős (Európában 475 LE), 637 Nm nyomatékkal. Ez 3,7 másodperces 0-100-as sprintre, valamint 312 km/órás végsebességre elég. A Z06-os csúcsváltozat 70. évfordulós különleges kiadása pedig természetesen még ennél is ütősebb.