Az Opel 2028-tól kizárólag elektromos járműveket szeretne értékesíteni, és ebben segítségére volna egy vonzó modellekből álló paletta. Ezért is támasztják fel az 1970 és 1988 között két generációban gyártott Manta sportautót – de persze szabadidőjárműként, mert manapság azt lehet a legjobban eladni (l. a Ford Pumát, ami szintén crossoverré változott, és népszerűbb, mint valaha).

Hivatalosan csupán egy dolgot lehet tudni az újdonságról: hogy semmi köze nem lesz ahhoz a 2021-es Manta GSe Elektromod tanulmányautóhoz, amelyet egyébként nyitóképünkön láthatsz.

Az új Manta a Stellantis-csoport kifejezetten elektromos járművek számára kifejlesztendő padlólemezére épül majd. Ez a Stellantis mindkét ágánál újdonság lesz majd: a franciák (ex-PSA) eddig közös platformra építették elektromos és belső égésű motorral szerelt típusaikat, míg az amerikai-olasz vonal (ex-FCA) nem rendelkezett kimondott elektromos stratégiával, és inkább a plug-in/mild hibrid vonalat követte. Az új stratégiát 2021-ben jelentette be a Stellantis-csoport.

Az új generációs modelleknél azonban már előtérbe kerül a tisztán elektromos hajtás: úgy tudni, az Opel középkategóriás szabadidőjárművének (Crossland) és felső középkategóriás személyautójának (Insignia) az utódja is villanymotoros lesz.