Tíz milliméterrel hosszabb és nyolcvannal magasabb karosszériát kapott a Kia Niro Plus, a koreai autógyártó második olyan típusa, amelyet nem általános felhasználásra, hanem egy konkrét feladat optimális végrehajtására hoztak létre.
A Hyundai-csoport nagy reményeket fűz ezekhez a céljárművekhez (purpose-built vehicle, PBV); a közelmúltban már bemutatták a szintén elektromos Kia Ray mikroegyterűből készített, együléses törpefurgont.
A Kia Niro Plus építésekor az ülések számával nem variáltak, a hosszabb és magasabb építésből adódóan azonban javult a helykínálat.
A modellt kifejezetten személyfuvarozásra tervezték, és kétféle kivitelben készül. A fuvarmegosztó vállalkozóknak készített verziónál csak a méreteket módosították; ez a változat az év második felében bizonyos exportpiacokon is megjelenik, méghozzá nemcsak elektromos, de hibrid és plug-in hibrid hajtáslánccal is.
A másik verzió még feladatspecifikusabb: kifejezetten taxisoknak készült. Itt három alapvető változást találunk. Egyrészt az infotainment-rendszert taxaméter- és tachográffunkciókkal bővítették ki. Másrészt a hátsó ülések párnázatát, illetve az ajtók kárpitozását vékonyabbra cserélték, amivel tovább növelték a helykínálatot.
Harmadrészt kapaszkodókat szereltek a hátsó ajtókeretbe, illetve fényvisszaverő elemekkel látták el az ajtópaneleket.
A Hyundai-csoport komoly növekedési lehetőséget lát az ehhez hasonló céljárművek piacán, olyannyira, hogy 2030-ra a világ első számú szereplőjévé kíván emelkedni ebben a szegmensben.