Ma háromszor annyian vásárolnának elektromos meghajtású autót, mint négy éve – áll a Robert Bosch Kft. megbízásából, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített reprezentatív felmérésben. Noha a magántulajdonban lévő autók túlnyomó többsége továbbra is benzin-, illetve dízelmotoros, 2018 óta érdemben nőtt az alternatív hajtású autók száma.
A felmérés szerint a magántulajdonú alternatív meghajtású autók aránya a korábbi évek egy százalék körüli értékéről öt százalékra emelkedett. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a magyar gépjárműparkban már száz autóból öt alternatív hajtású, azaz gázüzemű, elektromos, hibrid vagy plug-in hibrid. A magyar autóállomány 63 százaléka továbbra is benzines, de 19 százalékkal kevesebb ilyen autó fut az utakon, mint négy évvel ezelőtt. Eközben a dízelautók részaránya 15 százalékkal, a 2018-ban mért 17 százalékról 32 százalékra emelkedett.
A Bosch legutóbbi, 2018-ban készült kutatásához képest az elektromos autók vonzereje egyre nagyobb a teljes lakosság körében. A válaszok azt mutatják, hogy ma ugyanannyian vennének elektromos meghajtásút (27 százalék), mint hibridet és plug-in hibridet (27 százalék), és szinte ugyanennyien választanák a benzines autót (26 százalék), míg a megkérdezettek csupán 9 százaléka vásárolna dízelt. Összességében az elmúlt négy évben az elektromos autók iránti érdeklődés több mint a háromszorosára nőtt, míg a dízelek népszerűsége csökkent a legnagyobb mértékben, 50 százalékkal.
Az elektromos autó választása melletti legfőbb érv a környezetkímélő közlekedés – az ilyen autóra nyitott válaszadók 72 százaléka említette ezt –, de szintén fontos szempontként jelent meg az olcsóbb fenntartás, valamint a halk működés is. A teljes lakosság körében ugyanakkor a közlekedési mód megválasztásának elsődleges szempontja a kiszámíthatóság, majd ezt követi a kényelem, az alacsony fenntartási költség és a környezetvédelem.