A Volkswagen Golf negyedik szériája a német autós világuralmi törekvések egyik legmegbízhatóbb katonája. 1997-től egészen 2003-ig gyártották Európában, de a fejlődő országokban 2010-ig húzta, Brazíliában még 2014-ben is gördültek le új Golf IV-esek a gyártószalagokról.
Abban a korban született, amikor a Volkswagen vezetése még magasabb polcra akarta tenni a decens német népautót. Ferdinand Piëch a korabeli elnök a gazdaságilag jól sikerült 1990-es évek derekán nyomasztó technikai fölénybe akarta hozni a márkát, így mai szemmel őrültnek tűnő, komoly mérnöki tartalommal felruházott modellek fejlesztését írta alá.
Jöttek sorban az érdekes gépek: a középen Torsen-differenciálműves Passat W8, a hányatott sorsú Phaeton V10 TDI vagy épp a Golf III VR6-tal induló vérvonal kiteljesítésére.
A Golfból több érdekes darab is készült, többek között olyan V6-os motorral, összkerékhajtással szerelt kivitel, amit most a holland használtautó-piacon árulnak. A háromajtós ritkaságban egy 2,8 literes V6-os motor dolgozik és termel 204 lóerőt. Ehhez egészséges 270 Nm nyomaték társul, mindez a kompakt típusban bőven elég a dinamikus közlekedéshez. A 0-100-as sprint 7,1 másodperc, a végsebesség 235 km/óra.
Belül a fautánzatú betétek már furcsán hatnak, de akkoriban ez volt a luxus csúcsa, és az autó makulátlan állapota nem csak ezeken az elemeken érhető tetten. Ez az eladó darab ugyanis egy nagyon megkímélt kocsi, mindössze 7900 kilométert futott, tehát kívül-belül, alul-felül hozza a gyári állapotot.
Ehhez mérhető az ára is, gyakorlatilag a legjobban felszerelt új Volkswagen Golf árát is túlszárnyalja a 34 950 eurós, vagyis 13,3 millió forintos vételár.