A napokban érkezett meg az Aeropark kiállítási területére egy 50 éves Kamov helikopter, amely évtizedeken át a hazai mezőgazdaságban, a légi növényvédelemben dolgozott.
A Kamov Ka-26 szinte minden magyar számára ismerős légi jármű, a mezőgazdasági területek permetezését még mindig ez az öreg orosz technika végzi országszerte. A helikopter oldalára tapasztott két hordó rejti a kilenchengeres csillagmotorokat.
Mi itt a Vezessnél az elmúlt több mint 20 évben, mióta létezik a magazinunk, sok mindent próbáltunk, így a Kamov sem maradhatott ki. Alábbi cikkünkben részletesen bemutatjuk:
A kiállításra került darab több mint 7000 órát töltött a levegőben és 51 340 felszállást hajtott végre meglehetősen hosszú pályafutása során. A HA-MMG lajstromjelű Kamov 26-os helikopter 2015 októberében repült utoljára. A gép a Héja Airtől érkezett az Aeroparkba, így mostantól már a mezőgazdasági repülés kulisszatitkaiból is ízelítőt kaphatnak a ferihegyi repülőmúzeum látogatói. A „kukacbombázónak” is becézett helikoptert a múzeumot üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ saját forrásból vásárolta meg.
A típus sorozatgyártása 1968-tól 1978-ig tartott, ezalatt több mint 800 példány készült. A hazai mezőgazdaságban, a téeszeket kiszolgáló, az óriási táblák permetezését ellátó helikopterek a 60-as évek végén kezdtek megjelenni. A helikopter üres tömege nagyjából 2 tonna, maximális felszállótömege pedig 3,2 tonna. A rotor átmérője 13 méter. Gazdaságos utazósebessége 120-140 km/óra között változik, hatótávolsága pedig 460 km környékén van.