Több év után először kopogtatnak igazán komoly érdeklődök a Forma-1 ajtaján, ennek ellenére például a Forma-E-ben és az IndyCarban régóta induló Andretti-családot még sem várják annyira tárt karokkal, mint arra számítani lehetett. A tengerentúlon nagyon is sikeres csapat Renault-motorokkal és Michael Andretti vezetésével 2024-től csatlakozna a bajnoksághoz, azonban a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) folytatott egyeztetések nem hoztak áttörő eredményt, egészen mostanáig.
„Szerintem támogatja” – mondta Andretti, miután a Miami Nagydíj előtt találkozott Mohammed bin Szulajm FIA-elnökkel. Ugyanakkor hozzátette, hogy még hosszú folyamaton kell átesnie a csapatnak, hogy beszállhasson a királykategóriába. „Hosszú az út, de szép, és Mohammednek tetszett, amit bemutattunk neki. Nem akarok túl sokat mondani ezekről, de pozitív dolgokról van szó.”
„Pénzt költünk, kockázatot vállalunk, de úgy gondoljuk, megéri kockáztatni” – folytatta, majd arra is kitért, hogy az F1-es projektért további embereket fog alkalmazni a csapat.
Véleménye szerint a jelenlegi tíz csapat kevés a Forma-1-be, még akkor is, ha a Concorde-szerződés 2025-ig érvényes. „Most két csapata van a Red Bullnak, de ha azt mondják, hogy kiszállnak, máris csak 16 autó lesz, amivel nem lehet futamot rendezni, hanem csak 18-cal” – vezette le.
Édesapja, az 1978-as világbajnok Mario Andretti viszont úgy véli, már minden összeállt ahhoz, hogy a család a Forma-1-be is belevágjon, beleértve a 300 millió dolláros – átszámítva 109 milliárd forintos – díjat, amit a többi csapatnak kell kifizetni a „felhígulás elleni védelem” jegyében. „Megvan, amire szükségünk van” – jelentette ki az amerikai legenda. „Ára van a belépésnek, de készen állunk arra, hogy ezt is teljesítsük.”
Hozzátette: hatalmas befektetés az Andrettinek a Forma-1, de szívesen vállalják hosszú távon, mondván, „nincsenek külső érdekeink, ebből élünk, és továbbra is így fogunk tenni”.
A napokban nem csak az Andretti-csapat Forma-1-es projektjéről érkezett hír, hanem a Volkswagen szerepvállalásáról is, és pillanatnyilag minden jel arra utal, hogy 2026-tól valamilyen formában az Audi és a Porsche is érintetté válik a királykategóriában.
Legutóbb 2016-ban érkezett új csapat az F1-be, mégpedig a Haas, mely több kisebb-nagyobb hullámvölgy után már a hetedik szezonját teljesíti, amiben egyértelműen a középmezőnyhöz tartoznak.