Viszonylag megfizethető elektromos járműveket kíván 2025-től forgalomba hozni a Tata Motors. Ezek látványos előfutára a Tata Avinya, amely a modern villanyautókhoz hasonlóan nemcsak csekély szénlábnyomával, hanem irdatlan helykínálatával is hódít.
Tervezői szerint a katamaránok formavilága ihlette az Avinya tanulmányautót, amely a prémium ferdehátú modellek sportos karakterét a szabadidőjárművek szabadságérzetével és sokoldalúságával, valamint a buszlimuzinok funkcionális tágasságával társítja – ezt nem mi mondjuk, hanem a gyártó.
Az orrkialakítás jellegzetes fénykarakterét alighanem átemelik majd a sorozatgyártásba, a kétfelé nyíló oldalajtókat viszont nem, de konvencionális B oszloppal is nyilván nagyon tágas marad az autó.
Az utastérben kifejezetten egyszerű formákat találunk, ami ráerősít a térérzetre. Kezelőszervből nincs sok, a funkciók többsége hangvezérléssel működtethető. Az Avinya napjaink legerősebb trendjével is szembemegy: hiányoznak belőle ugyanis a monitorok és kijelzők – a tervezők szerint ez fontos ahhoz, hogy stresszmentes, a szellemet felszabadító utazási élményt biztosíthassanak. Elméletben minden modern szülő üdvözli ezt a kezdeményezést, más kérdés, hogy a gyerekeknek mennyi időre volna szükségük, hogy megszokják a képernyőmentes életet.
Az új generációs, kis tömegű anyagok felhasználásával, modern energiagazdálkodási és elektronikai megoldásokat alkalmazva létrehozott Avinya várható hatótávolságáról nincsenek információk, annyit viszont elárultak, hogy rendkívüli teljesítménnyel tölthető: 30 perc alatt legalább 500 kilométerre elegendő elektromos energiát vehet magához – természetesen, ha a töltő-infrastruktúra ezt 2025-re lehetővé teszi.