A Forma-1-es Miami Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!
Pechesen alakult Sebastian Vettel számára a Forma-1-es Miami Nagydíj: hiába küzdötte előre magát az utolsóról a kilencedik helyre, négy körrel a leintés előtt – az addig amúgy kiváló versenyt futó – Mick Schumacher megtorpedózta a négyszeres bajnok Aston Martinját.
Lance Strollnak és Vettelnek üzemanyag-hőmérséklettel kapcsolatos anomália miatt a bokszból kellett a mezőny után indulnia, mindketten benne voltak a középmezőny darálójában. A biztonsági autós újraindítás után Vettelnek jött ki szerencsésebben a lépés, már kilencedik volt, amikor mentoráltja telibe találta. A felügyelők nem akartak vizsgálódni, versenybalesetnek minősítették az esetet.
Vettel a futam közben – meglepően nyugodtan – csak annyit kérdezett a mérnökétől rádión, hogy „mégis milyen lyuk volt ott”, merthogy ő „nem látott semmit”. Schumacher az autóban még úgy érezte, hogy az „övé volt a kanyar”, később azért hibásnak érezte magát.
„Ha úgy nézzük, inkább hátul kellett volna maradnom, vagy határozottabb támadást kellett volna indítanom. Utólag persze mindig egyszerű. Kár, nagy kár mindkettőnk számára, ami történt” – mondta Schumacher, aki az ütközésig talán F1-es pályafutása eddigi legjobb futamát produkálta tucatnyi előzéssel.
„Úgy gondoltam, már az enyém a kanyar, előrébb is voltam, nem számoltam Mickkel” – fogalmazott Vettel. „Amikor megpillantottam, már túl késő volt. Sajnálom, mert mindketten elestünk a pontoktól, jobban kellett volna csinálnunk. Elég hülyén nézett ez ki mindkettőnk számára.”
I’ll double down and say it, Seb if you ever want to test an @IndyCar at @roadamerica we will make it happen. Would be an honor to have you in our car! @RLLracing https://t.co/L6OixOu2dS
— Graham Rahal (@GrahamRahal) May 8, 2022
Ha Vettelnek esetleg elege lenne az F1-ből, az IndyCarban tárt karokkal várják. A csapattulajdonos-versenyző Graham Rahal a Twitteren ajánlott tesztlehetőséget Vettelnek, miután a német arról beszélt, hogy Miami helyett inkább rendes pályákon versenyezne, mint amilyen például a Road America Wisconsinban.