Az Audi rárúgta az ajtót a kilencvenes évekre, és a technikai haladás jegyében komoly benyomást akart tenni a nagyközönségre. Ezért egy múltidéző, ugyanakkor radikálisan modern víziót mutattak be 1991-ben a Tokiói Autókiállításon.

A legkeményebb álom-Audi lehetett volna, kár, hogy motorja fából volt 1

Az Audi Avus Quattro formáját és kialakítását tekintve az 1930-as évekből merített ihletet, karosszériáját ugyanis alumíniumból készítették kézműves munkával. Az 1,5 milliméteres lemezeket gyakorlott mesterek kalapálták a megfelelő formájúra, a felület pedig pőrén maradt, fényezés, festés nélkül. 

A legkeményebb álom-Audi lehetett volna, kár, hogy motorja fából volt 2

A tervek szerint az 1250 kilogrammos futurisztikus gépet egy hozzá méltó, különleges motor hajtotta volna. A középmotoros konstrukcióba egy W12-es elrendezésű, 6,0 literes, 60 szelepes ikerturbós motort képzeltek el, ami 509 lóerős teljesítményre képes. Ezzel elvileg 330 km/óra lett volna a végsebesség, csakhogy a forma sosem kapta meg a technikát, a karosszéria kiállítási darabként üres maradt, az üvegborítású motorházfedél alatt fából és műanyagból összerakott kamumotor kapott helyet.

A legkeményebb álom-Audi lehetett volna, kár, hogy motorja fából volt 3

Két évvel az Avus bemutatása után Frankfurtban leplezték le az Audi A8 előfutárát, az Audi Space Frame névre keresztelt tanulmányautót. Az Avusszal szemben az új tanulmányautónak nem csupán a karosszériaelemei készültek alumíniumból, hanem az autó teljes rácsszerkezetét ebből a könnyűfémből sajtolták.

A legkeményebb álom-Audi lehetett volna, kár, hogy motorja fából volt 4

Alig fél évvel később már az Audi A8-as szériagyártású változatát mutatták be a Genfi Autószalonon, 2001-re pedig sikerült elérni a W12-es motor megvalósítását is, ekkor került az A8-as csúcsmodell orrába a komplex motorblokk, ami típustól függően 420-610 lóerővel került végül beépítésre. 

A legkeményebb álom-Audi lehetett volna, kár, hogy motorja fából volt 5