Túl sok lehet a recsegve törtető V8-as Kalifornia államban, mert új kísérleti programot terveznek a hangos járművek visszaszorítására. A program keretében hat (nem nyilvánosságra hozott) város kapna hangerőt mérő rendszereket, amelyek a sebességmérő kamerákhoz hasonlóan működnének. Tehát rögzítenék a rendszámot, helyet, időt, a hangerőt, és ez alapján indulhatna meg az intézkedés.
Kalifornia állam törvényhozása első körben jóváhagyta az intézkedést, és ha Gavin Newsom kormányzó is aláírja a törvényjavaslatot, akkor zöld utat kap az öt évre tervezett program első fázisa.
A törvényjavaslat nem változtat az eddigi szabályzáson, így az államban már korábban megállapított 95 decibeles határérték lehet mérvadó az autókra, és 80 decibelnél nem lehetnek hangosabbak az 1985 után gyártott motorok.
Az új előírások szerint a rendszert tilos lesben állva használni, az autósokat táblákkal kell figyelmeztetni a hangvédelmi zónáról, valamint első alkalommal elmarad a pénzbírság, a hangoskodók figyelmeztetéssel ússzák meg a dolgot.
A kísérletben részt vevő városi önkormányzatoknak halasztási lehetőséget és bírságmentességet kell biztosítaniuk azoknak az alacsony jövedelmű autósoknak, akik bizonyítani tudják rossz szociális helyzetüket.
Tehát alapvetően tényleg a direkt zajos, drága autóval fel-alá krúzoló közönség kiszorításáról van szó az erre érzékeny, lakott területekről. Mivel táblával jelzik előre a mérési pontot, a motorhang élvezőinek sem kell félniük, van megoldás: ma már nem nagy feladat elkerülőszeleppel felszerelt, halk üzemmódra képes kipufogórendszert beszereltetni, amivel versenypályán, kihalt hegyi úton üvölthet a gép, a kertvárosban viszont visszafogottan gurulhat el a mérőállomások előtt.