A Valkyrie programon már hosszú évek óta dolgoznak az Aston Martin mérnökei. A modell nevét 2017 tavaszán jelentette be a gyár, a részleteket pedig azóta csepegteti ráérősen a gyártó.
A mindössze 150 példányban készülő autó (további 85 darabot gyártanak majd a roadster kivitelből) tervezésében Adrian Lewey Forma-1-es mérnök is részt vett, a technológia számos ponton kapcsolódik az F1 világához, és ez most nem csak üres marketing.
6,5 literes V12-es motorja percenként több mint 11 ezret forog. Legnagyobb teljesítménye 1014 lóerő, amihez további 162-t tesz hozzá a hibrid komponens. A kombinált csúcsteljesítmény 1155 lóerő, a rendszernyomaték 900 Nm.
A brutális erőhöz fejlett aerodinamikai megoldások társulnak, elöl-hátul aktív szárnyak kerültek felszerelésre, amelyekhez még négy szintén aktív elem társul. Ezek helyzete a legideálisabb leszorítóerőt generálva változik, így versenypályán is a Forma-1 ihlette élményt ad a méregdrága játékszer, amely valódi vételárát valahol 1,2-1,3 milliárd forintra saccolják.
Nekünk nézőknek a látvány, és az akusztikai élmény jut, és szerencsére egyiket sem mérték szűkmarkúan az Aston Martinnál. A Valkyrie lenyűgözően néz ki versenypályán, a hangja pedig hiteles lenyomata a Forma-1-ben évtizedekkel ezelőtt alkalmazott tizenkét hengeres szívómotorok előadásának.