A BMW 2030-ra 15 ezer tonnával szeretné csökkenteni a gyártásból származó szén-dioxid-kibocsátását, ehhez pedig minden rendelkezésre álló eszközt bevetnek.
Egy ilyen lépés a kőolajból készülő festékek kiiktatása, pontosabban megújuló forrású alapanyagúakra való cseréje. A bajor gyártó a festési folyamatokhoz mostantól ilyen festékeket – valamint alapozókat és korróziógátlókat – használ az európai üzemeiben.
A biohulladékból – mezőgazdasági, élelmiszeripari hulladék –, valamint a szennyvíztisztás után megmaradt anyagokból – igen, azok, amikre gondolunk! – a vegyipari óriás BASF gyártja a festékeket, melyek kémiai összetételükben, fizikai tulajdonságaikban megegyeznek az olajalapú elődeikkel, viszont megspórolják a nyersolaj bányászatával, szállításával, feldolgozásával járó szén-dioxid-kibocsátást.
A BMW számításai szerint így a festés összességében több mint 40%-kal kevesebb CO₂ kibocsátásával jár.
A gyártó tavaly is eszközölt már innovációt a festés terén: az EcoPaintJet Pro módszerrel egyenletesebben és precízebben, így gyorsabban és pazarlás nélkül tudják felvinni a fényezést, ami évente 2000 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást.