Tisztán elektromos modellt már többet is prezentált a BMW M sportrészlege, a BMW i4 M50-től a BMW iX M60-ig, plug-in hibridet azonban nem. Ezen változtat a hamarosan érkező BMW MX, amelyet új fejlesztésű V8-as benzinmotorral és M xDrive hibrid összkerékhajtással szereltek fel.

Olyan sportmodellt fejleszt a BMW, mint még soha 1

Az egy villanymotorral szerelt hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 480 kW, azaz 650 lóerő, a legnagyobb kombinált forgatónyomaték eléri a 800 Nm-t. A tavaly bemutatott előtanulmány ennél elvileg nagyobb teljesítményű volt, de az annál beígért 80 kilométeres elektromos hatótávolságot megőrizte a szériamodell.

Az ötvenedik születésnapját ünneplő M GmbH első plug-in hibrid modelljét idén decembertől gyártják majd, jelenleg a prototípusok közúti tesztjei zajlanak.

Olyan sportmodellt fejleszt a BMW, mint még soha 30

Az elektronikusan vezérelt hátsó differenciálzárral szerelt hibrid M xDrive összkerékhajtás kifejezetten gyorsan reagál, igazodva a villanymotor haladéktalan nyomatékleadáshoz; mindez különösen dinamikus menetképességeket sejtet.

A tengelyterhelés szinte tökéletes 50:50 arányú, alapfelszerelés a 48 V-os aktív kanyarstabilizátorral szerelt adaptív M Professional felfüggesztés, a változó áttételű kormánymű, illetve a BMW M típuson eddig soha nem alkalmazott összkerékkormányzás. Szintén speciális kivitelben kerül a nagy autóba az M fékrendszer; a kerekek akár 23 colosak lehetnek.

Olyan sportmodellt fejleszt a BMW, mint még soha 31